וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטופז לגולדרינג: שנה של התאבדויות בשב"ס

סוהרי שב"ס נאלצו השנה להתמודד עם מספר רב של מקרי התאבדות בבתי הסוהר. "מי שרוצה לשים קץ לחייו", אמרו בשב"ס, "יצליח לעשות זאת בסופו של דבר, גם תחת הפיקוח"

אסף גולדרינג, הנאשם ברצח בתו בת השלוש נעה, שם היום (שני) קץ לחייו בכלא הדרים. התאבדותו מצטרפת לשורת התאבדויות שאירעו השנה בין כותלי הכלא ובתאי מעצר בתחנות משטרה.

אסף גולדרינג. הארץ מוטי קמחי
קפץ מגדר לרצפת בטון, גולדרינג/הארץ מוטי קמחי

מקרה ההתאבדות המתוקשר ביותר שאירע מאחורי הסורגים היה זה של הבדרן דודו טופז. טופז שם קץ לחייו ב- 20 באוגוסט. מותו נקבע לאחר שנמצא בשעה 7:10 כשהוא תלוי סמוך לאזור המקלחת בתאו בבית המעצר ניצן ברמלה. טופז כרך סביב צווארו כבל של קומקום חשמלי, שהיה בתאו המפוקח כל העת על ידי שתי מצלמות ואשר בו שוהים גם מספר אסירים נוספים.

בשירות בתי הסוהר ציינו כי עשר דקות לפני שתלה את עצמו, דיבר טופז עם הסוהרים שנכנסו לתאו. נציב שב"ס מינה ועדה מיוחדת לבחינת נסיבות האירוע החמור.

דודו טופז. יותם רונן
תלה עצמו במקלחת בתאו, טופז/יותם רונן

"השב"ס עשה כל שביכולתו למנוע את ההתאבדות", אמר אז מפקד מחוז מרכז בשב"ס גונדר נזים סיביתי לוואלה! חדשות. "הסוהרים שנכנסו להעיר את טופז, מצאו אותו תלוי על ברזי המקלחת ורופא הכלא נאלץ לקבוע את מותו. טופז היה תחת פיקוח ואיתו בתא היו עוד חמישה אסירים", אמר סיביתי. לדבריו, "כל יום אנו מונעים מקרים רבים של התאבדות בכלא. טופז שוחח אתמול עם עובדת סוציאלית ומפקד הכלא שהתרשמו כי הוא לא אובדני והוא אף ביקש בקשות שונות".

ב-2 בספטמבר, פחות משבועיים לאחר התאבדות טופז, נמצא אדם העצור בחשד לביצוע אונס כשהוא תלוי בתאו בעזרת חוט מכנסיו. הוא טופל במקום אך נקבע כי הוא מת. העציר שהה בכלא איילון שברמלה עם עוד תשעה עצורים.

כחודש קודם לכן, התאבד עציר בן 24 בתא המעצר של תחנת גלילות בהרצליה. מהמשטרה נמסר כי מדובר בצעיר שנעצר לילה לפני כן בתל אביב על ידי משטרת מרחב יפתח על עבירות סמים. מכיוון שהיה תושב הרצליה, והיה מבוקש גם שם על עבירות רכוש נוספות, הוא הועבר לתחנת משטרת גלילות לצורך המשך חקירה ושם שם קץ לחייו.

בפברואר האחרון נמצא צעיר בשנות ה-20 לחייו כשהוא תלוי בתחנת המשטרה בשפרעם, לאחר שככל הנראה התאבד. הצעיר נעצר מספר ימים קודם לכן, בחשד לביצוע עבירות רכוש.

גורמים בשרות בתי הסוהר ציינו כי "במהלך השנה התאבדו 13 אסירים לעומת 750 ניסיונות התאבדות שאותם הסוהרים הצליחו למנוע". "מי שרוצה לשים קץ לחייו", אמרו בשב"ס, "יצליח לעשות זאת בסופו של דבר, גם תחת הפיקוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully