וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "ניסוי הטילים האירני - מטריד"

יועצו של אובמה לנושא הפצת נשק גרעיני אמר כי הניסוי הוא "התקדמות משמעותית ביכולתה של אירן". כחלק מתמרונים צבאיים, שיגרה היום אירן טילי שיהאב 3 בעלי טווח של 2,000 ק"מ

גורמים בבית הלבן אמרו הערב (שני) בעקבות ניסוי הטילים האירני כי הניסוי "מטריד". גארי סאמור, יועצו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לנושא הפצת נשק גרעיני, והבכיר היחידי בבית הלבן שהגיב רשמית לניסוי האירני, אמר לרשת הטלוויזיה CNN כי " נכון שמדובר בניסוי בלבד, ניסוי שמצריך עבודה נוספת בעתיד, אולם עדיין מדובר בהתקדמות משמעותית ביכולתה של אירן".

גם הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, חאוויר סולנה, הביע היום ביקורת על ניסוי הטילים האירני שנערך הבוקר, שלדבריו יגביר את המתח סביב סוגיית הגרעין של אירן. "כל מה שנעשה בתחום הזה מדאיג", אמר סולנה בשולי פגישה עם שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי בשוודיה.

לעומת זאת, רוסיה קראה היום למדינות המערב לנהוג באיפוק נוכח ניסוי הטילים האירני, כך מסר גורם במשרד החוץ הרוסי. "אסור לנו להתנהג בצורה אמוציונאליות", אמר המקור. "עלינו להירגע ולפתוח במשא ומתן פרודוקטיבי עם אירן", הוסיף המקור.

מוקדם יותר היום, ערכה אירן שיגור של טילי שיהאב 3, שלפי גורמים אירנים מסוגל להגיע ליעדים בטווח של 2,000 ק"מ, ובאופן פוטנציאלי לאיים על ישראל ועל בסיסי צבא אמריקאי במפרץ הפרסי. כך דווח ברדיו הממלכתי של אירן. אתמול ביצעה אירן שיגור של טילי שיהאב 1 ושיהאב 2 כחלק מתמרונים צבאיים שעורך צבא אירן.

אתמול, ביצעה אירן ניסוי בשיגור טילים בליסטיים לטווח בינוני, יממה לאחר שמשמרות המהפכה ביצעו ירי של טילים לטווח קצר, כחלק מתמרון צבאי. התמרונים הצבאיים שמבצעת אירן בימים האחרונים מגיעים על רקע התגברות המתח סביב המחלוקת בין המדינה האיסלמית ומעצמות המערב סביב סוגיית הגרעין שלה, וזאת לאחר שבשבוע שעבר התגלה כי היא בונה מתקן חדש להעשרת אורניום.

אירן מבצעת את התמרונים הצבאיים ומבצעת ניסויים בטיליה במטרה להראות את נחישותה להדוף כל מתקפה מצד אויבייה דוגמת ישראל או ארה"ב, נאמר בתקשורת המקומית.

"לטפל באירן עכשיו"

במהלך סוף השבוע, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סנטורים וחברי קונגרס אמריקאיים בכירים ולחץ עליהם לפעול לפתרון סוגיית הגרעין האירנית במהירות האפשרית. בשיחותיו עם הבכירים, וביניהם מנהיגת הרוב הדמוקרטי בסנאט, ננסי פלוסי ומנהיג הרפובליקנים מיטש מקונל, חזר נתניהו על אמירותיו שחשוב לפעול בעניין אירן. "אם לא עכשיו, אימתי?", הוא חזר ואמר בשיחותיו.

בתוך כך, גורמים רשמיים אמריקאים הודיעו כי ממשלת ארה"ב תציב השבוע אולטימטום לאירן לפיו בתוך שלושה חודשים יהיה עליה לפתוח את כל מתקני הגרעין שלה לפיקוח בינלאומי. במסגרת הפיקוח, תתבקש אירן להעביר לידי הפקחים רישומים ומחשבים ולענות לשאלותיהם בנוגע לתכנית הגרעין שלה.

ביום שבת מסר סגן נשיא אירן, עלי אכבר סאלחי, כי אירן תאפשר לפקחי הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית לסייר במתקן העשרת האורניום החדש. הוא לא פירט באיזה מועד יגיעו פקחי הוועדה לסייר במתקן, אך אמר כי יש לתאם זאת בכפוף לחוקי האמנה לאי הפצת נשק אטומי.

מתקן העשרת האורניום השני של אירן, שנחשף בשבוע שעבר, יהפוך בקרוב למבצעי. "המתקן החדש יפעל בקרוב, בעזרת האל, ויעוור את עיני אויבינו", אמר עוזר לאייתולה חמינאי, מוחמד מוחמדי גולפיג'אני, העומד בראש לשכתו של חמינאי. לדבריו, אירן נמצאת כעת "בפסגת הכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully