וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בגרמניה: מרקל ניצחה, השמאל קרס

מפלגתה של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל השיגה את רוב קולות הבוחרים בבחירות בגרמניה. המפלגה הסוציאל דמוקרטית הגיעה למקום השני אך איבדה חלק גדול מהקולות

מספירת הקולות בבחירות הכלליות שנערכו אתמול בגרמניה עולה כי מפלגתה של הקאנצלרית אנגלה מרקל זכתה ברוב עם 33.5% מהקולות. המפלגה הסוציאל דמוקרטית הגיעה למקום השני עם 23.5% מהקולות והמפלגה הליברל דמוקרטית זכתה ב-14.5% מהקולות. מפלגת הירוקים זכתה בעשרה אחוזים מקולות הבוחרים בעוד מפלגת השמאל הגיעה ל-12%.

תוצאות אלה מסמנות תזוזה ימינה של המערכת הפוליטית בגרמניה. הקאנצלרית מרקל תמשיך בתפקידה אך כעת עומדת בפניה האפשרות ליצור קואליציה עם המפלגה הליברל דמוקרטית הימנית ולא עם המפלגה הסוציאל דמוקרטית, שותפתה הנוכחית לשלטון. המפלגה הסוציאל דמוקרטית, למרות שהגיעה למקום השני, ספגה מפלה קשה ואיבדה כעשרה אחוזים מהתמיכה שלה. אלו התוצאות הגרועות ביותר למפלגה מאז מלחמת העולם. בראיון ראשון לאחר תוצאות הבחירות, אמרה מרקל כי בכוונה להקים קואליציה בהקדם האפשרי. להערכתה, הממשלה החדשה תקום עד למועד פתיחת מושב הפרלמנט הרשמי ב-27 לחודש אוקטובר.

קואליציה עם הליברלים או עם הסוציאל דמוקרטים?

מרקל הודיעה בנאומה לאחר היוודע תוצאות הבחירות כי בכוונתה לנסות להקים קואליציה עם המפלגה הליברלית. "אני רוצה להודות לכל תומכי בגרמניה ולמצביעים", אמרה מרקל בנאומה. עוד הדגישה מרקל כי בכוונתה להיות הקאנצלרית של כל גרמניה. "זה יהיה טוב יותר למדינה, בעיקר בעת המשבר הנוכחי". מרקל סיכמה ואמר כי "אני מאמינה שכיום אנחנו יכולים לחגוג אך יש בפנינו הרבה עבודה. בואו לא נשכח שיש עוד הרבה בעיות במדינה שלנו".

עם היוודע תוצאות הבחירות נאם ראש המפלגה הסוציאל דמוקרטית בגרמניה פרנק וולטר שטיימאייר נאום בו הודה בתבוסתו. שטיינמאייר אמר כי "הבוחרים החליטו והתוצאות מראות שזהו יום רע לסוציאל דמוקרטים, אין טעם להכחיש זאת. אחרי קמפיין ארוך הפסדנו הרבה תמיכה ברחוב הגרמני". שטיינאייר הוסיף כי "אני חושב שזה פנטסטי שלא איבדנו את האומץ אלא לחמנו ברחובות ובכיכרות ואני מביע את הערכתי לתמיכה שקיבלנו. אני מודה לפעילים המשיכו בעבודה הטובה, ולמצביעים שהצביעו לנו – זוהי לא הצבעה שהלכה לאיבוד". שטיינמאייר סיכם ואמר כי "הדמוקרטיה בגרמניה לא תשרוד בלי סוציאליזם ואנחנו נדאג שהאיזון החברתי לא ילך לאיבוד במדינה. זוהי משימתנו ההיסטורית".

ראש המפלגה הליברלית (FDP) גווידו ושטרוולה הכריז כי תוצאות הבחירות מהוות הישג גדול למפלגתו. "אני רוצה להודות לכל מצביעינו על התוצאות הטובות ביותר למפלגה הדמוקרטית ליברלית מאז היווסדה", אמר ושטרוולה. " אנחנו מאוד שמחים אבל אנחנו יודעים שהניצחון נושא בחובו אחריות. אנחנו מוכנים לכך, אנחנו רוצים למשול כדי לוודא שיהיו במדינה מערכת חינוך ומערכת מיסים הוגנות ושזכויות האדם תישמרנה".

בתוך כך נערכו היום גם בחירות אזוריות באוסטריה השכנה. מתוצאות הבחירות שם עולה כי מפלגת הימין הקיצוני, "מפלגת החירות", כמעט הכפילה את כוחה. במקביל גוש המרכז-שמאל זכה לתוצאות הגרועות ביותר מאז תום מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully