וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן התאמנה בשיגור טילים חדשים

על רקע חשיפת מתקן הגרעין החשאי להעשרת אורניום, פתחו משמרות המהפכה בתרגיל צבאי ושיגרו טילים לטווח קצר ובינוני. שר ההגנה האמריקאי: אירן מתכוונת להשיג נשק גרעיני

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

משמרות המהפכה של אירן החלו הבוקר (ראשון) בתרגיל צבאי שכולל שיגור טילים לטווח קצר ובינוני. בדיווח של הטלוויזיה האירנית נאמר, כי מטרת התרגיל היא "לשמר ולהגביר את יכולת ההרתעה של הכוחות המזוינים של אירן". התרגיל צפוי להימשך מספר ימים.

דובר משמרות המהפכה הסביר, כי חיל האוויר החל "בביצוע משחקי מלחמה הגנתיים כחלק מתרגיל שנתי רגיל שנועד לתחזק ולשדרג את יכולות ההנגה של צבא אירן". מפקד חיל האוויר של המשמרות, גנרל חוסיין סלאמי, אמר שהתרגיל כולל ירי סימולטני של טילים לעבר מטרות. לדבריו, התרגיל יימשך על פני מספר זירות ברחבי אירן.

לפי ההערכות במערב, ההודעה על התרגיל פורסמה שלא במקרה, בסמוך לגילוי המתקן האירני החשאי להעשרת אורניום. המתקן עמד במוקד הדיונים בשל מנהיגי המעצמות המערביות לקראת פתיחת שיחות הגרעין עם אירן באוקטובר.

בתוך כך, שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר היום, כי לדעתו האירנים חותרים להשגת נשק גרעיני. בראיון לרשת ABC אמר גייטס: "דעתי האישית היא שהאיראנים מתכוונים להחזיק בנשק גרעיני", אך הוסיף כי אינו בטוח בטוח אם הם "קיבלו החלטה רשמית" לייצר נשק גרעיני.

בעקבות חשיפת המתקן, אמר אמש נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כי חשיפת מתקן העשרת הגרעין האירני היא "אתגר רציני, הממשיך דפוס מטריד של התחמקות אירנית. שיחות הגרעין הבינלאומיות עם אירן מקבלות כעת משנה דחיפות", הוא הוסיף בראיון הרדיו השבועי שלו.

לדברי אובמה, אם אירן לא תשתף פעולה יש להחריף את הסנקציות עליה. "הצעתי לדיאלוג רציני עדיין עומדת, אבל אירן חייבת לשתף פעולה עם העולם ולהראות שתכנית הגרעין שלה מיודעת למטרות שלום. אירן חייבת לחשוף את פרטי תכניתה הגרעינית ולהעמיד אותה לפיקוח, או להתמודד עם "סנקציות נושכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully