וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון למדינות ערב: פתחו ביחסים עם ישראל

ממשל אובמה ממשיך ללחוץ לחידוש המו"מ במזרח התיכון. מזכירת המדינה קראה היום למדינות ערב לנקוט בצעדים בוני אמון עם ישראל, ולקחת חלק בחידוש המשא ומתן לשלום

מזכירת המדינה, הילרי קלינטון קראה הערב (שבת) למדינות הערביות במפרץ הפרסי לסייע ביצירת "האטמוספרה הנכונה" ולתמוך בחידוש שיחות השלום בין ישראל והפלסטינים, כך מסרה סוכנות הידיעות הצרפתית.

מספר מדינות מהמפרץ הודיעו כי נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה השבוע בעצרת הכללית של האו"ם מהווה בסיס לחידוש השיחות, חרף האכזבה מכישלון ממשלו להביא להקפאה מוחלטת של הבנייה הישראלית בהתנחלויות כתנאי לחידוש השיחות.

קלינטון צפויה להיפגש גם עם שרי החוץ של סעודיה, מצרים, כווית, קטאר, בחריין, עומאן ואיחוד האמירויות הערביות, כמו גם עם שרי החוץ של עירק וירדן. באחת הפגישות צפויים להשתתף נציגים משש מדינות המפרץ הפרסי, ובפגישה נוספת, כל תשעת שרי החוץ הערביים.

"אנו מאמינים כי האחריות ליצור את התנאים המתאימים לא רק לחידוש המו"מ, אלא אף לתוצאותיו, מונח על כתפי כל המשתתפים", אמר עוזר מזכירת המדינה ג'פרי פלטמן. "אנחנו מקווים שהערבים ימצאו דרכים להראות לציבור הישראלי כי ישראל תתקבל באזורה, ושיכוננו עמה יחסים נורמליים", הוסיף פלטמן.

בכך, התייחס פלטמן ללחץ האמריקאי המופעל על מדינות ערב לנקוט צעדי נורמליזציה עם ישראל, צעדים שעד כה מדינות ערב דחו, על רקע אי הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

"להמשיך בסיוע הכלכלי למוסדות הפלסטיניים"

"כולנו תקווה כי מדינות ערב יתמכו ביו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובצוותו בכניסתם למשא ומתן עם ישראל", אמר. פלטמן הוסיף כי ישנה חשיבות גבוהה לכך שמדינות ערב ימשיכו בתמיכה הכלכלית למוסדות המדינה הפלסטינית העתידית – מטרת העל של הממשל האמריקאי למו"מ. "הנשיא אובמה מחויב להביא לתוצאות חיוביות בשיחות ואנו מקווים כי שותפינו בעולם הערבי יסייעו לכך", אמר פלטמן.

לפני כחודש וחצי דחה שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה את בקשתה של הילרי קלינטון לקדם צעדים בוני אמון כלפי ישראל. ג'ודה נפגש עם קלינטון בוושינגטון ודן עימה במאמצים האזורים והבינלאומיים לקדם משא ומתן לשלום אזורי ולפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

"יש להפסיק את הצעדים שמזיקים, וזאת בנוסף לצעדים בוני אמון במשא ומתן", אמר ג'ודה. "המשך הבנייה בהתנחלויות אינו רק בלתי לגיטימי ובלתי חוקי אלא גם אינו מסייע לבניית אמון. הצעדים בתוך השטחים הכבושים, בעיקר במזרח ירושלים כגון הריסת בתים, גירוש משפחות וביצוע חפירות מתחת לאתרים מוסלמים ונוצרים, איננו מקובל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully