וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: "תקיפה באירן לא תעצור את הגרעין"

בראיון לרשת CNN אמר שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס כי תקיפה צבאית באירן רק תעכב את תכנית הגרעין שלה. "למעשה, אין אופציה צבאית שיכולה לעצור את הגרעין"

שר ההגנה רוברט גייטס אמר הבוקר (שבת) כי גם תקיפה באירן לא תמנע ממנה להשיג נשק גרעיני. לדבריו, "תקיפה כזאת רק תעכב את תכנית הגרעין שלה". בראיון לרשת CNN אמר גייטס כי "על פי ההערכות המודיעין אין אופציה צבאית ממשית שיכולה לגרום לתוצאות יותר טובות מעיכוב של כשלוש שנים בתכנית הגרעין".

הלילה התווה נשיא ארה"ב ברק אובמה את הכיוון אליו נוטה מדינתו בטיפול בבעייה האירנית. בנאום שנשא במסיבת עיתונאים בסיום כינוס 20 המדינות המתועשות (ה-G20), אמר אובמה כי "הקהילה הבינלאומית אמרה את דברה, עכשיו על אירן לענות". הוא חזר על דרישתו מטהרן להתוודות לגבי כוונותיה בכל הנוגע לתוכנית הגרעין. הוא סירב לתאר מהלך פעולה מסוים, אך אמר כי "אף אופציה לא הוסרה מהשולחן בכל הנוגע לאינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית". לדברי אובמה, "אנחנו מעדיפים דיפלומטיה, אך אם זו לא תעבוד נפעיל סנקציות נושכות". אובמה הוסיף כי "העולם מעולם לא היה מאוחד יותר בדרישתו מאירן לעמוד בהתחייבויותיה".

במסיבת עיתונאים משותפת של אובמה, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, שנערכה אמש, דרשו השלושה לערוך חקירה מיידית ומקיפה של מתקן הגרעין השני של אירן, שדבר קיומו נחשף אתמול. אובמה טען כי המתקן ממחיש את חוסר נכונותה של טהרן לציית לחוק הבינלאומי. "אין זו הפעם הראשונה שהאירנים מסתירים מידע בדבר תוכנית הגרעין שלהם", אמר אובמה. נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד דחה את הטענות ואמר כי, "לסוכנות הבינלאומית אין זכות להביע דעה לפני שתגיע לחקור ולעקוב אחרי המתקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully