וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן מאתרת מרבצי אורניום בוונצואלה"

לדברי שר הכרייה בוונצואלה, עתודות האורניום שהתגלו במדינה חשובות במיוחד. הנשיא הוגו צ'אווס יחליט בזמן הקרוב האם ישמש למדינה או יימכר למדינות אחרות

אירן מסייעת לוונצואלה לאתר עתודות אורניום במדינה, כך אמר הערב (שישי) שר הכרייה בונצואל, רודולפו סאנז. לדברי שר הכרייה, שדיבר במפגש ראשי המדינות של דרום אמריקה ואפריקה, "יש לנו עתודות נפט חשובות. אירן מסייעת לנו באמצעות בדיקות גיאופיזיות וגיאוכימיות".

לדבריו, העתודות של ונצואלה ממוקמות במחוזות העשירים במינרלים בוליוואר וטאצ'ירה, אשר גובלות בקולומביה. הממשלה בוונצואלה תנסה לכרות בעתודות הללו כבר בשנתיים עד שלוש הבאות.

ה"וול סטריט ג'ורנגל" דיווח כי נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס יחליט אם מכרות האורניום במדינה ישמשו לה או לייצוא עולמי. הצהרותיו של שר הכרייה מתפרסמות לצד ביקורת הולכת וגוברת על המדינה בשל קשריה עם אירן. מוקדם יותר החודש, התובע הכללי בניו יורק רוברט מורגנטהו הזהיר מפני הקשרים המתדהקים בין המדינות.

לדברי מורגנטהו, על רשויות ארצות הברית לעקוב מקרוב אחר מערכת היחסים בין המדינות. הוא הוסיף כי החוקרים במשרדו חשפו שאירן משתמשת בבנקים בוונצואלה כדי להתחמק מהסנקציות הבינלאומיות נגדה ולרכישת מרכיבים הדרושים לתוכניתה הגרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully