וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: אירן מאיימת על ישראל ואנו שותקים

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי תקף במילים קשות את אירן בישיבת מועצת הביטחון בדיון על פירוק נשק הגרעיני. "מגיעה העת שבה עלינו לקבל החלטה ולפעול לפיה"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי תקף היום (חמישי) בחריפות את אירן במועצת הביטחון שדנה בתוכנית לפירוק נשק גרעיני. סרקוזי דחק בארצות הברית ובעולם לפעול נגד תוכנית הגרעין האירנית.

"אני תומך בידה המושטת של ארצות הברית", אמר ופנה לנשיא ארה"ב ברק אובמה, "עלינו להביא את ההצעות הללו, אך מה קיבלנו בתמורה – כלום. רק עוד אורניום מועשר, עוד צנטריפוגות ויותר מכך אף קיבלנו הכרזה שיש למחוק מדינה החברה באו"ם מהמפה". אמר סרקוזי בהתייחסו לאיומיו של אחמדינג'ד נגד ישראל. "מגיעה העת שבה עלינו לקבל החלטה ולפעול פיה".

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב ואישרה את הצעת ההחלטה, הקוראת למדינות בעלות נשק גרעיני להתפרק מנשקן. את הישיבה ניהל נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. זו הפעם הראשונה בה נשיא אמריקאי מנהל ישיבה של מועצת הביטחון. ארצות הברית היא הנשיאה התורנית של מועצת הביטחון של האו"ם לחודש ספטמבר.

בישיבה לקחו חלק 15 המדינות החברות במועצת הביטחון. מלבד אובמה, נאמו בה נציגי החברות הקבועות במועצת הביטחון- סין, רוסיה, צרפת ובריטניה. בנאומו, אמר נשיא ארצות הברית, כי השנה הקרובה תהיה שנה קריטית במאמץ העולמי למניעת הפצת נשק גרעיני.

הצעת ההחלטה קוראת לקהילה הבינלאומית ובמיוחד לחברות מועצת הביטחון לפעול למניעת הפצת נשק גרעיני בעולם. היא נמנעת במוצהר מלנקוב בשמות מדינות החברות באו"ם, שפיתחו נשק גרעיני. הטיוטה מזכירה החלטות קודמות של מועצת הביטחון, שכללו סנקציות נגד צפון קוריאה ואיראן כתוצאה מסירובן להפסיק את תוכניות הגרעין שלהן.

אתמול אמר אובמה בנאומו בפתיחת העצרת הכללית של האו"ם כי הוא מחויב ליחסים דיפלומטיים עם איראן וצפון קוריאה, אך הדגיש כי שתי המדינות צריכות לשלם מחיר אם יבחרו לפתח נשק גרעיני. "אני מחויב לדיפלומטיה שסוללת את הדרך לשגשוג רב יותר ולשלום בטוח יותר לשתי המדינות, אם הן יעמדו במחויבויותיהן", אמר אובמה, "אבל אם ממשלות איראן וצפון קוריאה מתעלמות מסכנות מירוץ החימוש במזרח אסיה והמזרח התיכון, עליהן לתת על כך את הדין". "יש להפסיק את הפצת הנשק הגרעיני בעולם" אמר אובמה בנאומו. "האיום של הפצת נשק גרעיני גדל במורכבותו, אסור שמתקן גרעיני ייפול לידיים של קיצוניים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully