וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ביום כיפור מתאבדים יותר ניצולי שואה

העמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה מפעילה ביום כיפור קו טלפוני אליו יוכלו ניצולי השואה להתקשר ולקבל תמיכה. זאת בשל הדאגה לניצולים, אשר חלקם מקדישים יום זה לעילוי נשמת קרוביהם

יום כיפור מהווה חשש גדול ודאגה לניצולי השואה הנזקקים, שעלולים להרגיש לבד, כך אומרים בעמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה. זאת על רקע מחקרים המראים כי ניצולי שואה מתאבדים פי 4 יותר מאשר אנשים אחרים בגילם ובמצבם.

העמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה מפעילה ביום כיפור קו טלפוני אליו יוכלו ניצולי השואה להתקשר על מנת לקבל תמיכה.
העמותה פועלת אך ורק בידי מתנדבים ומוסרת כי היא זקוקה בדחיפות לעוד מתנדבים, שיסכימו לענות לטלפונים. "נדרשות רק שעתיים מכל מתנדב ואין צורך לצאת מהבית", אומרים בעמותה. "אנו נעביר למתנדבים את השיחות באופן ישיר לביתם. כמו כן נשמח לקבל פניות מפסיכולוגים קליניים על מנת להדריך את המתנדבים במענה לשיחות הטלפון".

"לקראת יום כיפור הצורך גדול במיוחד מכיוון שזהו יום בו חלק מניצולי השואה שקרוביהם ניספו בתאריך לא ידוע, מקדישים לזכר עילוי נשמתם של קרוביהם כיום פטירתם", מסבירים בעמותה.

כיום, חיים בישראל כ- 60,000 ניצולי שואה נזקקים ורובם מתחת לקו העוני. מדינת ישראל קיבלה בהסדר השילומים סכום עתק שהיה אמור לדאוג לרווחתם של ניצולי השואה. אך, דו"ח ועדת דורנר קבע כי מדינת ישראל העלימה כ-30 מיליארד דולר שהיו צריכים להגיע לידי ניצולי השואה. "אם הדבר היה קורה במדינה אחרת, הייתה קמה זעקה אדירה ברגע שהדבר היה מתגלה: גנבה, אנטישמיות, שחיתות ועוד. אבל כל זה קורה אצלנו" אומרים בעמותה, "בינתיים, עשרות אלפי ניצולי שואה זקוקים לעזרה בסיסית כמו, סיוע במצרכים בסיסיים, רכישת תרופות, עזרה משפטית, מימון נסיעות לטיפול רפואי, מימון טיפולים רפואיים כמו פיזיותרפיה, סיוע במצוקה כלכלית, פיזית ונפשית. הגופים שאמורים לעזור לניצולים ומקבלים ממון מהמדינה, אינם ממלאים את תפקידם והניצולים שותקים. אנחנו שותקים”.

העמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה, הוקמה לפני שנה וחצי ואינה מקבלת תמיכה מגורמים ממשלתיים. העמותה פועלת אך ורק בעזרת מתנדבים שממנים בעצמם את הצרכים של ניצולי השואה הנזקקים. המתנדבים תורמים מוצרי חשמל, מזון בסיסי, ארוחות מוכנות, תיקונים בבית, מארחים חברה ויוצרים תחושת משפחתיות ועונים לפניות אישיות של נזקקים המעוניינים לשמוע קול חברי ואוהד מן הצד השני.

לפניות לעמותה למתנדבים 035257888
israelnow@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully