וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד משפחות נוסח קוריאה

מלחמת קוריאה, שפרצה בשנת 1950, הפרידה בין עשרות אלפי משפחות. מאז, בשל בדלנות המדינה הקומוניסטית בצפון, לא נפגשו רבים עם משפחותיהם. פרויקט חדש ינסה לתקן זאת

חייל מדרום קוריאה אמר כי הוא רוצה שלי סון-אוק תעזוב את ביתה בכפר הצפון קוריאני ותבוא עמו להיות רופאה בדרום. משום שהיה לו רובה, אביה טען שעליה ללכת. לי, שהיתה בזמנו בת 20, חשבה שהריחוק ממשפחתה יהיה זמני בלבד. אך מלחמת קוריאה בשנים 1950-1953 הפכה את הפרידה לבת למעלה מחצי מאה.

ביום שבת הקרוב, תיפגש סון-אוק עם אחיה ואחיותה שעזבה לפני 59 שנים במהלך איחוד בן שלושה ימים במלון בצפון, בו ייפגשו בני משפחה רבים שנפרדו בעקבות המלחמה. איחוד המשפחות בין הקוריאות החל בשנת 2000 למאות אלפי המשפחות שהופרדו, אך הופסקו למשך שנתיים בשל המתח בין שתי המדינות. בחודשים אחרונים, פנתה צפון קוריאה לדרום בהצעה לחדש את הקשרים הכלכליים ואיחוד המשפחות.

לי, כיום בת 79, לא חשבה שתראה את משפחתה פעם נוספת. "חשבתי שאוכל לראותם רק כשהעולם יתהפך", סיפרה בראיון מביתה בסיאול. מאה תושבי דרום קוריאה יסעו ביום שבת לאיחוד בן שלושת הימים.

דרום קוריאנים אחרים סיפרו כי יביאו לבני משפחותיהם מתנות מעולם המערב, בהן איפור, בגדי מעצבים ואפילו כדורים נגד כאב ראש. את המוצרים הללו, ככל הנראה, קשה להשיג במדינה הקומוניסטית והבדלנית בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully