וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה וארה"ב הסכימו על פעולות נגד אירן

נשיא רוסיה אמר כי "סנקציות יעילות רק לעיתים רחוקות אך לפעמים הן בלתי נמנעות". שר החוץ הבריטי הקריא נוסח מוסכם על שש המעצמות, על פיו נדרשת תגובה רצינית מאירן בקרוב

נשיא ארצות הברית אמר הלילה (חמישי) כי נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב הסכים לשקול סנקציות נוספות נגד אירן במידה שזו לא תגיב להצעות המערב לסיים את תוכניתה הגרעינית. מוקדם יותר נפגשו חמישה שרים מטעם חמש המדינות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם - צרפת, ארה"ב, רוסיה, בריטניה וסין, וכן שר מטעם גרמניה, במטרה לדון בתוכנית הגרעינית האירנית.

לאחר פגישתו עם הנשיא הרוסי, אמר אובמה כי "אירן מפירה הרבה מהתחייבויותיה הבינלאומיות". מדבדב הבהיר כי מוסקבה מוכנה לגבות סנקציות נוספות נגד אירן במידה שזו לא תשנה את גישתה לתוכנית הגרעין, על אף התנגדותה העקרונית של רוסיה לצעדים מסוג זה. "עמדתה של רוסיה ברורה", אמר מדבדב, "סנקציות יעילות רק לעיתים רחוקות אך לפעמים הן בלתי נמנעות".

מוקדם יותר נאם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בעצרת הכללית של האו"ם, ואמר כי אירן טועה "טעות טרגית" אם היא חושבת שהעולם לא יגיב לתוכניתה הגרעינית. שש המעצמות הגדולות, שנפגשנו בשולי עצרת האו"ם, הציעו לאירן תמריצים כלכליים ופוליטים במידה שתפסיק להעשיר אורניום, אך טהרן טרם הגיבה להצעה. בראיון טלוויזיוני אמר סרקוזי כי לאירן ניתנה הזדמנות להגיב עד לסוף השנה.

בסיום פגישת נציגי שש המעצמות, הקריא שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד הצהרה מטעמן. "אנחנו מצפים לתגובה רצינית מאירן אשר לאחריה נחליט על צעדינו הבאים", הקריא מיליבנד. הוא הוסיף כי המדינות הסכימו שעל אירן לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully