וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "ישראל שולטת בעולם"

נשיא אירן נשא נאום חריף באו"ם והאשים בו את ישראל בשליטה בעולם באמצעות "רשתות סבוכות". הוא תקף את המדיניות בשטחים אך לא הזכיר את תוכנית הגרעין

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד תקף הלילה (חמישי) בחריפות את ישראל בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. לדבריו, "כיצד מישהו יכול להעלות על דעתו שהמדיניות הלא אנושית בפלסטין תימשך? כיצד ממשלות מסוימות תומכות בפשעים של כובשים נגד נשים וילדים חסרי ישע, ובהרס בתיהם, חוותיהם, בתי חולים ובתי ספר?".

הנשיא האירני לא הסתפק בתקיפת מדיניות ישראל בשטחים, והאשים את ישראל בשליטה בינלאומית. לדבריו, "לא מתקבל על הדעת שמיעוט קטן ישלוט בפוליטיקה, בכלכלה ובתרבות של מרבית העולם באמצעות רשתות סבוכות, יקים צורה חדשה של עבדות ויכפיש את שמן של מדינות אירופה וארצות הברית כדי להפיץ שאיפות גזעניות". הוא הוסיף כי "התעוררות האומות והפצת חופש ברחבי העולם לא תאפשר למשטר הציוני להמשיך בצביעות ומעשים איומים".

הוא המשיך לתקוף את ישראל ואמר כי במשך יותר מ-60 שנים ישראל "מכריחה עם לחיות מחוץ לארצו ותוקפת אותו בכל סוגי כלי הנשק, ואחר כך מכחישה את זכותם להגנה עצמית". הוא תקף את הקהילה הבינלאומית אשר "קוראת לכובש 'אוהב שלום' ומציירת את הקורבנות כמחבלים".

באף חלק מנאומו לא הזכיר הנשיא האירני את תוכנית הגרעין של ארצו, אשר מעסיקה כמעט את כל מעצמות העולם בעצרת הכללית השנתית של האו"ם.

גם נגד קפיטליזם

אך בעוד תקיפה חסרת תקדים של ישראל הצליחה להוציא קבוצה קטנה באופן יחסי של משלחות, הרי שכאשר עבר לתקוף את ארצות הברית ומדיניות המערב במזרח התיכון יצאו נציגים רבים בהפגנתיות. לדבריו, מעצמות המערב מפיצות "מלחמה, שפיכות דמים, אגרסיביות, טרור והפחדה במזרח התיכון". בין היתר עזבו במהלך הנאום משלחת צרפת, ארה"ב, שבדיה, ארגנטינה, אוסטרליה, בריטניה, ניו זילנד, קוסטה ריקה, גרמניה, איטליה והונגריה.

נשיא אירן תקף בחריפות גם את הקפיטליזם, ואמר כי "לא ניתן להזריק מאות מיליארדי דולרים לכלכלה העולמית רק על באמצעות הדפסת כסף חסר ערך". לדבריו, "עידן החשיבה הקפיטליסטית, שמעוניינת לשלוט בעולם באמצעות גלובליזציה נגמר. אי אפשר להשפיל אומות או לעבוד עם מוסר כפול בעולם". הוא הוסיף כי "יש לדחות כל מנהיג שרואה בגישתו את הצורה היחידה של דמוקרטיה, דבר שמאפשר לדיקטטורים להראות כדמוקרטים".

המוטיב החוזר בנאומו של נשיא אירן היה הקריאה לשינוי. הוא קרא לביטול זכות הווטו באו"ם, ושינוי האופן בו "מיעוט מדינות במועצת הביטחון פועל על פי שאיפות ממשלתו".

בנאום, אשר שפע בהפניות לתנ"ך, לברית החדשה ולקוראן, המשיך אחמדינג'ד לסתור טענות כנגד בחירתו מחדש בחודש יוני האחרון, ואמר כי "האומה שלנו ערכה בחירות מפוארות ודמוקרטיות לחלוטין, ופתחה פרק חדש במסע לעבר התקדמות לאומית ויצירת קשרים בינלאומיים". מוקדם יותר הפגינו מאות בני אדם מחוץ לבנייני האו"ם בניו יורק כנגד נאומו של הנשיא אשר דיכא את המפגינים נגדנו באירן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully