וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: אירן מסתכנת בביצוע "טעות טרגית"

נשיא צרפת הזהיר את אירן בנאומו בוועידת האו"ם ואמר כי היא מסתכנת בביצוע "טעות טרגית". נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, צפוי לנאום בוועידת האו"ם בהמשך הלילה

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הזהיר את אירן היום (רביעי) בנאומו בוועידת האו"ם, כי היא מסתכנת בביצוע "טעות טרגית" במידה והיא "סומכת על כך שהעולם יישאר פסיבי לנוכח מאמצי תוכנית הגרעין שלה". צרפת,יחד עם חברות נוספות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה, צפויה להיפגש עם אירן בחודש הבא על מנת לדון בתוכנית הגרעין שלה.

עוד אמר נשיא צרפת, כי יש להציב את חודש דצמבר כיעד, שעד אליו השיחות עם אירן בנוגע לתוכנית הגרעין שלה צריכות להניב תוצאות, לפני שיוטלו סנקציות חדשות על המדינה.

נשיא אירן, מחמוד אחמידנג'ד, צפוי לנאום הלילה בוועידת האו"ם. בנאומו צפוי אחמדינג'ד לקרוא לארה"ב לראות בארצו בעלת ברית פוטנציאלית ולהדגיש את רצונו בדיאלוג פתוח עם המערב, יחד עם זאת הוא עשוי להפתיע בנאומו.

נאומו של אחמדינג'ד מעורר התנגדות עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו יחרים את הוועידה במחאה על נאומו וקואליציה של ארגונים יהודיים תקיים הפגנה גדולה מול בניין האו"ם בניו יורק במחאה על הנאום. הגופים המארגנים את ההפגנה הם פדרציית ניו יורק, הליגה נגד השמצה ותנועות הפועלות בתיאום עם הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית כגון ארגוני סטודנטים, תנועות הנוער הציונות, בוגרי בתי ספר יהודיים ופעילים נוספים.

כמו כן ישתתפו במחאה גם ארגונים לא יהודים וארגוני אופוזיציה אירניים. בין הגופים: ארגונים של גולים אירנים, ארגון הנשים האפרו-אמריקאיות, ארגון הנשים ההיספאניות, ארגון המורים האמריקאי, איגודים מקצועיים וגופים נוספים הפועלים למען זכויות אדם. בהפגנה יועברו מסרים המדגישים את האיום האירני על שלום העולם והכחשת השואה, הדיכוי של העם באירן, הבחירות הלא דמוקרטיות באירן וארגונים נוספים.

ביום שישי האחרון אמר אחמדינג'ד בהפגנה לרגל ציון יום ירושלים שהתקיימה בטהרן כי השואה היא המצאה שנועדה להקים את מדינת ישראל. "מדינת ישראל קמה על בסיס השואה שהיא בכלל המצאה שמבוססת על שקרים ומיתוסים", אמר אחמדינג'ד באוניברסיטת טהרן בנאום המסיים את הפגנות יום ירושלים. אחמדינג'ד הוסיף כי "זוהי מצווה דתית ולאומית להתעמת עם הממשל הציוני".

נאומיו של אחמדינג'ד כבר זכו בעבר לחרמות. באפריל האחרון נשא אחמדינג'ד דברים בפני ועידת האו"ם נגד גזענות שהתקיימה בז'נבה. גם אז היו לנאומו תגובות נזעמות. משרד החוץ הישראלי הודיע כי "מארגני האירוע אפשרו למכחיש שואה, הנוקט במדיניות של רדיפת המיעוטים בארצו, לפתוח את הוועידה. נאומו הקיצוני ורווי השטנה של נשיא אירן, הביא ליציאה המונית והפגנתית מהאולם של נציגים מהמדינות המערביות שלא פרשו עוד קודם לכן ולמחאות קולניות מיציע נציגי החברה האזרחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully