וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההופעה הגדולה של מלך מלכי אפריקה באו"ם

שליט לוב, שמכנה את עצמו כמלך הבלתי מעורער של אפריקה, הגיע לראשונה לנאום בעצרת הכללית של האו"ם. בנאום ארוך בצורה בלתי רגילה שפך קדאפי קיתונות של זעם על המערב

מלך מלכי אפריקה, כפי שהוא מכנה את עצמו, או כפי שמכנים אותו שאר מנהיגי העולם שליט לוב, מועמר קדאפי הגיע הערב לראשונה לעצרת הכללית של האו"ם. קדאפי פנה למשתתפי הוועידה ובנאום חגיגי וארוך במיוחד והאשים אותם בכך שהם בוגדים למעשה בעקרונות של הארגון בו הם חברים.

"האו"ם הוקם כדי לקיים את המושג שיוויון בין המדינות לא משנה אם הם קטנות או גדולות", בשלב זה קיבל קדאפי תשואות מהקהל, "הווטו מנוגד לרעיון הזה, אנו לא מקבלים ואנו לא מכירים בזכות זו", הקהל השתתק בשלב זה. יש לבטל את זכות הווטו קרא קדאפי.

קדאפי גם תקף את מועצת הביטחון של האו"ם. "מועצת הביטחון לא סיפקה עבורנו ביטחון אלא טרור וסנקציות. העובדה שבשישים השנים האחרונות פרצו 65 מלחמות מוכיחות כי בגדו בעקרונות עליהם הוקם הארגון הזה".

בהמשך נאם קדאפי גם על המזרח התיכון והאשים את ישראל. קדאפי קרא "להפסיק את התוקפנות הישראלית נגד עמי ערב שהחלה עוד ב-1967".

נאומו הראשון של קדאפי היה הנאום השני בעצרת הכללית של האו"ם, קדם לו הנאום הפותח את הוועידה שנאם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בפמלייתו של הנשיא האמריקאי וידאו כי שני הנאומים יהיו במרווח זמן של כמה דקות זאת על מנת שלא ייווצר מצב בו יאלץ אובמה ללחוץ את ידו ולהימנע מצילום משותף של שני המנהיגים.

מוקדם יותר נתקל קדאפי בקשיים בביקורו בניו יורק. מנהיג לוב התקשה במציאת מקום לינה בעודו בעיר לרגל ועידת האו"ם. בתחילה רצה ללון באוהל שתכנן להקים בסנטרל פארק, אך בקשה זו נדחתה על ידי עיריית ניו יורק. לאחר מכן החליט ללון באחוזה בניו ג'רזי השייכת למשלחת הלובית, אך גם בקשה זו נדחתה. גם מלון פייר דחה את בקשתו ללון בו. לבסוף הוחלט כי קדאפי ילון בבניין המשלחת הלובית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully