וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריקטורה המצרית שהרגיזה את נתניהו

משרד החוץ הביע מחאה חריפה בפני שגריר מצרים בישראל על פרסום קריקטורה בעיתון הרשמי "אל-אהרם". לטענת משרד החוץ הקריקטורה גזענית ולועגת לראש הממשלה

מנכ"ל משרד החוץ, יוסי גל, מחה היום (רביעי) בחריפות בפני שגריר מצרים בישראל, יאסר רדה, על פרסום קריקטורה שלטענת משרד החוץ לועגת לראש הממשלה נתניהו. הקריקטורה התפרסמה בשבוע שעבר בשבועון "אל-אהרם ויקלי". גל ביקש להעביר את המחאה לממשלת מצרים, והסביר כי המקרה חמור נוכח העובדה שמדובר בפרסום בעיתון ממסדי. השגריר המצרי השיב שיעביר את המסר לקהיר.

זוהי לא הפעם הראשונה שהיחסים בין ישראל למצרים עולים על שרטון בעקבות תקריות מסוג זה. התקרית המפורסמת ביותר התרחשה בשלהי שנת 2001, אז הגישה מצרים לישראל מחאה רשמית בעקבות מערכונים ששודרו בתוכניתו של הבדרן אלי יצפאן, בהם הוא חיקה את הנשיא המצרי, חוסני מובארק.

בתוכנית, אשר שודרה בערוץ 3 בכבלים, נהג יצפאן לחקות מנהיגים ישראלים וזרים, בראשם את יו"ר הרשות הפלסטינית דאז יאסר ערפאת וכן את נשיא מצרים חוסני מובארק. את החיקויים של הנשיא המצרי ביצע יצפאן בערבית במבטא מצרי, מה שעלול להשתמע כלעג לנשיא ולתפקודו המדיני. המידע על התוכנית הגיע לשגרירות מצרים בישראל, שדיווחה על כך לקהיר. לאור המידע, הורה מובארק לאנשיו לבדוק מיהו יצפאן, ומה עומד מאחורי החיקויים שהוא מבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully