וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ביחסי ישראל ודרום אפריקה?

סגן שר החוץ איילון נפגש עם בכיר במשרד החוץ של ממשלת פרטוריה והאיץ בו לשנות את דפוסי ההצבעה נגד ישראל. "מדובר בפגישה חשובה, דרא"פ עוינת כלפי ישראל בכל פורום בינ"ל"

אחרי שנים של מתיחות ביחסים בין דרום אפריקה לישראל, נפגש סגן שר החוץ דני איילון עם ג'רי מג'ילה - אחד מבכירי משרד החוץ של דרום אפריקה. מדובר בביקור ראשון מסוגו זה שנים של בכיר דרום אפריקאי בישראל וביקור ראשון של נציג ממשלת פרטוריה בישראל מאז עליית הנשיא ג'ייקוב זומה לשלטון. גורם בכיר במשרד החוץ סיפר לוואלה! חדשות כי מדובר בביקור יוצא דופן. לדבריו, "בשנים האחרונות הפכה דרום אפריקה לאחת מהמדינות הביקורתיות, אם לא העוינות נגד ישראל בכל פורום בינלאומי אפשרי".

סגן השר איילון הדגיש בפגישה עם מג'ילה את רצונה של ישראל בהידוק היחסים עם דרום אפריקה במישור המדיני, הכלכלי והתרבותי וציין כי ישראל מצפה שדרום אפריקה תשקול מחדש את דפוסי הצבעותיה באו"ם ובארגונים בינלאומיים ביחס למזרח התיכון ולישראל. כמו כן עמד סגן השר איילון על חשיבותו העצומה של המאמץ הבינלאומי להביא להשעיית תוכנית הגרעין של אירן וסקר בפני אורחו את המאמץ האירני לחדור למדינות יבשת אפריקה. מג'ילה שיבח את ישראל על ה"מופת למדינה שבנתה את עצמה ומהווה מודל כלכלי, טכנולוגי ומדעי לעולם".

הגורם הבכיר במשרד החוץ הוסיף על חשיבות הפגישה בין איילון למג'ילה כי "דרום אפריקה מצביעה בשיטתיות נגד ישראל באו"ם ובמועצה לזכויות אדם בז'נבה ומקיימת קשרים מדיניים וביטחוניים חריגים בהיקפם עם אירן. לא אחת משמיעים בכירים בדרום אפריקה דברי תמיכה בחמאס כמייצג לגיטימי של העם הפלסטיני. התקשורת בדרום אפריקה נוהגת ליצור משוואה בין האפרטהייד הזכור לרעה במדינה לבין יחסה של ישראל לפלסטינים וממעיטה להביא לידיעת הקורא הדרום אפריקאי מידע אמין ומאוזן על ישראל. מנהיגים דרום אפריקאים מחרימים הלכה למעשה את ישראל, שאינה מופיעה על מפת הביקורים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully