וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנקציות על אירן במרכז דיוני ועידת האו"ם

ההתמודדות עם תכנית הגרעין האירנית היא אחד הנושאים המרכזיים בוועידת האו"ם הנערכת בניו יורק. ארה"ב מקווה לאשר סנקציות נוספות , אך צרפת, סין ורוסיה מתנגדות

בתחילת ועידת האו"ם הנערכת בימים אלה בניו יורק מסתמנות מחלוקות בין שני הצדדים בנושא הסנקציות אותן מתכוונת ארה"ב להטיל על אירן במסגרת המאמצים למנוע ממנה השגת נשק גרעיני. שר החוץ הצרפתי ברנרד קושנר אמר היום כי יש לו ספיקות בנוגע לחסימת משלוחי דלק מזוקק לאירן. "אני חושב שזה קצת מסוכן", אמר קושנר. "סגר מוחלט ייפגע בעם האירני ובעיקר בשכבות החלשות שבו".

גם נשיא סין הו ג'ין טאו הביע חששות מהסנקציות המתוכננות על אירן. הו צפוי להיפגש היום עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ולדון עימו בנושא, בנוסף לנושאים נוספים כגון הצורך בהפחתת פליטת גזי חממה. בתוך כך הביעה גם רוסיה הסתייגויות מהסנקציות המתוכננות. בשבוע שעבר אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי הוא מטיל ספק בנכונותה של מועצת הביטחון של האו"ם לאשר הטלה של סנקציות חדשות על אירן. "צעד כזה אינו מהווה תמריץ לאירן לשתף פעולה עם המערב", אמר לברוב.

בניגוד להצהרות סין, צרפת ורוסיה אמר היום חוויאר סולאנה, נציג האיחוד האירופי למדיניות חוץ וביטחון, כי הוא לא מצפה מסין ומרוסיה להתנגד להחלטת המערב להטיל סנקציות על אירן במידה וזו תמשיך בסירובה להקפיא את תוכנית הגרעין שלה.

השיחות בין אירן לארה"ב אמורות להתחדש בתחילת אוקטובר. לדברי בכירים בארה"ב שאיפות הגרעין האירניות יעמדו בראש סדר העדיפויות של השיחות, זאת למרות שאירן מסרבת לדון בנושא. במידה והשיחות לא יישאו פרי מתכוונת ארה"ב ללחוץ על בעלות בריתה לאשר הטלת סנקציות נוספות על אירן, בעיקר על יבוא של דלק. למרות היותה מיצרניות הדלק הגדולות בעולם, דלק מיובא מהווה 40 אחוזים מתצרוכת הדלק שלה. ממשל אובמה נמצא בעת האחרונה תחת לחץ רב מגורמי ימין במדינה להחמיר ביחסו אל אירן ולמנוע ממנה בכל מחיר את מימוש תכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully