וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בוואלה! LIVE: פייגלין ויולי תמיר

ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד יגיע ב-15:00 לאולפן ויספר האם בכוונתו להוביל מאבק של הימין על רקע הפסגה בניו יורק. ח"כ יולי תמיר תגיע ב-15:45 כדי לתמוך בתהליך המדיני

רגע לפני פגישת הפסגה המשולשת בניו יורק בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא ארה"ב ברק אובמה, מגיע המאבק הפוליטי סביב מדיניות הממשלה לשיא, כאשר נציגי המחנות השונים מגיעים לשוחח עם הגולשים ולהשיב לכל השאלות.

אחרי שיזם כנסי מחאה המוניים כנגד עמדותיו הפשרניות, לכאורה, של נתניהו - מגיע היום בשעה 15:00 ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין, לוואלה! LIVE כדי להציג את עמדותיו השנויות במחלוקת: האיש שנדחק ברגע האחרון למקום לא ריאלי ברשימת הליכוד הודות לעתירה משפטית, המשיך בחודשים האחרונים למשוך אש כששמו מוזכר חדשות לבקרים כגורם משמעותי בסכסוכים הפנימיים בתוך מפלגת השלטון ובכללם, בין היתר, העימות המתוקשר בין ראש הממשלה נתניהו לסגנו הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת משה (בוגי) יעלון שהתבטא נגדו בחריפות באחד מכנסי "מנהיגות יהודית", בו גם קרא לפעילי ארגון שלום עכשיו "וירוס שנזקו גדול מאוד".

באחרונה הגבירו פייגלין ואנשיו את מלחמתם באפשרות של היענות לדרישה האמריקאית לעצירת הבנייה בהתנחלויות כשהם מקימים אוהלי מחאה ומקיימים הפגנות ברחבי הארץ לצד פעילות פוליטית מאומצת כנגד ראש הממשלה. אמש הגיעו פעילים המזוהים עם פייגלין וכן פעילים של מועצת יש"ע ללשכתו של נתניהו כשהם מצויידים בחיתולים עליהם נכתב "ביבי עושה במכנסיים בכל פעם שאובמה מצייץ". על אף הביקורת כנגד פייגלין ועמדותיו הקיצוניות לדעת רבים - איש לא מזלזל בכוחו הרב בתוך הליכוד: על פי ההערכות מונה מחנהו של פייגלין לא פחות מ-15 אלף איש מתוך 100,000 המתפקדים למפלגה.

פייגלין, שפרץ לתודעה הישראלית בתור מנהיג תנועת "זו ארצנו" שנאבקה בהסכמי אוסלו בתחילת שנות ה-90, כבר התעמת לא פעם שוטרים והואשם ע"י רבים בתוקפנות, הסתה וגזענות. לאחרונה התבטא בנושא ואמר שלא יהסס לנקוט בכל אמצעי העומד לרשותו על מנת להבטיח את "זכותו של עם ישראל ליישב כל חלק בארצו".

האם פייגלין מתכוון להחזיר את המאבק הכתום הרחובות, לחסום כבישים ולהבעיר את המדינה פעם נוספת? מה תגובתו למהלכים הפוליטיים האחרונים של נתניהו המנסה לבודד אותו ולהרחיק אותו משרי המפלגה ובכיריה? כיצד תתמודד הנהגת המתנחלים עם ההצהרות הלוחמניות מכיוונו של שר הביטחון? בואו לשאול ולהגיב היום בשעה 15:00.

יולי תמיר תעקוף משמאל ב-15:45

בקצה השני של המפה הפוליטית ניצבת חברת הכנסת יולי תמיר. שרת החינוך לשעבר נחשבת לאחת המובילות בקבוצת מורדי העבודה שהתנגדה לכניסת המפלגה לקואליציה של נתניהו ומובילה את קו שמאלי-חברתי בתוך המפלגה המהווה קואליציה משמעותית למדיניותו של יו"ר העבודה, שר הביטחון אהוד ברק.

תמיר כבר התבטאה פעמים רבות בעבר כנגד מדיניות הממשלה בטענה שהיא אינה פתוחה לניהול אמיתי של מו"מ ואינה מחוייבת להתנעת תהליך מדיני אמיתי המבוסס על אמון במזרח התיכון.

על אף שהיא וחבריה בירכו על נכונותו של נתניהו להצהיר על מחוייבותו לרעיון שתי המדינות - תמיר לא הסתירה את הביקורת הקשה שלה כלפי ראש הממשלה על מדיניותו ויחסו לתביעות האמריקניות והאשימה אותו בפגיעה בקשר האסטרטגי המרכזי של ישראל עם המשטר בוושינגטון.

מה דעתה על קיום הפסגה בניו יורק? מה היא חושבת על דו"ח גולדסטון? האם תיתן רוח גבית לנתניהו אל מול מאבק הימין אם יצהיר על מחוייבותו להשהיית הבנייה בהתנחלויות. חברת הכנסת תמיר מתיישבת בכסא ב15:45 - ואתם מוזמנים לתפוס את מקום המראיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully