וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת פינתה בכוח את "ג'ונגל" המהגרים

המשטרה המקומית החלה בפינוי בכוח של מחנה מהגרים לא חוקיים בצפון המדינה, המשמש מקלט למאות המנסים להיכנס לבריטניה. ארגוני זכויות האדם זועמים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

משטרת צרפת החלה לפנות הבוקר (שלישי) מחנה של מהגרים בלתי חוקיים בקאלה שבצפון המדינה. מחנה הפליטים, המכונה "הג'ונגל", משמש מקלט למאות מהגרים שמנסים להיכנס לבריטניה. ממשלת צרפת התחייבה לסגור את המקום עד סוף השבוע הקרוב.

מבצע הפינוי, עליו הוכרז בשבוע שעבר, מעורר ביקורת חריפה מצד ארגונים לזכויות אדם, שאמרו כי הפינוי לא יעזור לפתור את בעיית ההגירה הלא חוקית, אלא פשוט יגרום למהגרים לעבור למקום אחר. לעומתם, שר ההגירה הצרפתי, אריק בסון, הגן על המהלך: "אני רוצה לפרק את המחנה שהפך בסיס לסוחרים בבני אדם. הם מנצילם את האנשים המסכנים האלה וגובים מהם כסף רב כדי להכניסם לבריטניה. זה לא מחנה הומניטרי".

לדבריו, במקום מתגוררים 250 מהגרים, אך הוא לא ידע לומר כמה נמצאים שם בזמן הפינוי. האוכלוסיה במקום גדלה לאחר שצרפת סגרה מחנה של הצלב האדום באיזור סמוך בשנת 2002, בעקבות לחץ שהפעילה עליה בריטניה, שנחושה לעצור את זרם ההגירה לשטחה.

הפליטים במחנה מתגוררים באוהלים מאולתרים ובבקתות עץ, המוקפים בהררי זבל שהותירו אחריהם מהגרים קודמים שהתגוררו במקום. רבים מהמגרים נמלטו לפריז, מחשש שיפונו, שם הם לנים בגנים הציבוריים ברובע העשירי, המכונה כעת בפי המקומיים "קאבול הקטנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully