וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ציפיות לפריצת דרך מדינית"

הפגישה המשולשת בין אובמה, אבו מאזן ונתניהו תיערך היום. אולם, הציפיות כי תושג התקדמות מדינית נמוכות ביותר. דובר הבית הלבן אמר כי "המטרה היא לבנות התקדמות"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

הפגישה המשולשת בין נשיא ארה"ב, ראש ממשלת ישראל ויו"ר הרשות הפלסטינית תתקיים היום (שלישי) בשעה 11:30 שעון ניו יורק (18:30 שעון ישראל), אולם הציפיות כי הפגישה תוליד התקדמות בנוגע למשא ומתן המדיני אינן גבוהות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצא אמש לארה"ב כשהוא בעמדה נוחה מול מתנגדיו במפלגתו, זאת לאחר שעמד בלחץ האמריקאי ולא הסכים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות כתנאי לפתיחת המשא ומתן. ואולם, נתניהו הדגיש כי לנאום שיישא בעצרת הכללית של האו"ם ביום חמישי הקרוב יהיו השלכות מדיניות.

בד בבד, נועד שר הביטחון, אהוד ברק עם היועץ האמריקאי לביטחון לאומי, ג'ים ג'ונס ועם מזכיר ההגנה רוברט גייטס. ברק דן עם הבכירים האמריקאים בשורה של נושאים מדיניים בהם תהליך השלום עם הפלסטינים וההתמודדות מול תכנית הגרעין של אירן.

הבית הלבן פרסם אתמול הודעה, לפיה לנשיא ארה"ב ברק אובמה אין ציפיות גבוהות לתוצאות מפגישת הפסגה הצפויה מחר, בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בעצרת האו"ם בניו יורק. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר במסיבת עיתונאים כי אובמה "מצפה להמשיך ולבנות התקדמות לקראת שיחות שלום בין הצדדים במזרח התיכון, בעקבות הפגישה".

אובמה, אשר יגיע לניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם, ייפגש תחילה עם כל אחד מהמנהיגים בנפרד, לפני הפגישה המשולשת. בהצהרת הבית הלבן נכתב כי "הפגישות יהוו המשך לנסיונות הנשיא להניח את היסודות לחידוש המשא ומתן, ויצירת אווירה חיובית לשיחות כדי שיהיו בנות קיימא". כמו כן, נכתב כי "זהו סימן נוסף למחויבותו העמוקה של אובמה להביא לשלום באזור".

יו"ר הרשות הפלסטינית סירב בתחילה להשתתף בפסגה עד שישראל תתחייב להקפיא את כל הבנייה בהתנחלויות. על פי ההערכות, אבו מאזן נעתר לבסוף להזמנה לפסגה המשולשת לאחר שהופעל עליו לחץ אמריקאי רב. בסביבת רה"מ נתניהו הביעו שביעות רצון מהעובדה שהפסגה תיערך ללא כל תנאים מוקדמים, כפי שנתניהו רצה מלכתחילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully