וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לרוסיה: "תקיפה באירן על הפרק"

אתמול אמר נשיא רוסיה כי פרס התחייב לפניו שישראל לא תתקוף באירן. סגן שר החוץ הגיב בזעם: "מדוודב לא מוסמך לדבר בשמה של ישראל. האופציה הצבאית עדיין קיימת"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

סגן שר החוץ דני אילון הגיב לפרסומים לפיהם במהלך פגישה בין נשיא המדינה שמעון פרס לבין נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב, התחייב פרס שישראל לא תתקוף את מתקני הגרעין באירן. לדברי איילון, ישראל לא ויתרה על שום אופציה מול אירן, כולל האופציה הצבאית.

בנוגע לשאלת "רויטרס" האם ההתחייבות של פרס שעליה סיפר מדוודב, היא הבטחה רשמית של ישראל, ענה איילון, כי "אין התחייבות שלא נתקוף. עם כל הכבוד לנשיא רוסיה, אני לא חושב שהוא מוסמך לדבר בשמה של ישראל ואין לנו שום כוונה להוריד אופציות מהשולחן".

אתמול אמר מדוודב, כי הנשיא פרס הוא זה שמסר לו את ההתחייבות בעת ביקורו ברוסיה באוגוסט. "כשהנשיא הישראלי ביקר אותי", סיפר מדבדב, "הוא אמר כי ישראל אינה מתכוונת לתקוף את אירן. הוא אמר לי: "ישראל היא מדינה שוחרת שלום ואנו לא נעשה זאת'". נשיא רוסיה תיאר התקפה אפשרית של ישראל נגד אירן כ"דבר הגרוע ביותר שניתן לדמיין".

הסוגייה האירנית היוותה את מוקד הפגישה בין שני המנהיגים באוגוסט. לפי הדיווחים, פרס אמר אז לעמיתו הרוסי כי "הבעיה באירן היא לא רק השאיפה לפיתוח נשק גרעיני אלא אופי המשטר. מבחינתי פצצה גרעינית בידי אירן משמעותה אחת – מחנה השמדה מעופף. העובדה שאירן משקיעה מיליארדי דולרים בפיתוח טילים ארוכי טווח, במקביל לתוכנית הגרעין שלה היא אינדיקציה ברורה על כוונותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully