וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי רייפמן נידון ל-45 ימי מאסר

איש העסקים נידון למאסר בעקבות ביזיון בית המשפט וסירובו להעביר למנהל המיוחד שמונה לכינוס נכסיו את מניות אמבלייז. אמש ירו אלמונים לעבר מכוניתו ברעננה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה וקריינות: ענת ברק)

בית המשפט העליון גזר הבוקר (שני) על איש העסקים אלי רייפמן 45 ימי מאסר עקב ביזיון בית המשפט וסירובו להעביר למנהל המיוחד שמונה לכינוס נכסיו את מניות אמבלייז. השופט חנן מלצר אמר לאחר החלטתו כי "צר לי על רייפמן שנראה כמי שנפל מאיגרא רמה לבירא עמיקתא, אגב השמעת גירסאות סותרות".

בהכרעת הדין דחה השופט את טענתו של רייפמן כי אין להורות על מאסרו לאור חוסר יכולתו להעביר את מניות החברה שברשותו, וגיבה את עמדת ביהמ"ש המחוזי שקבע כי אי העברת המניות נובעת מחוסר רצונו של רייפמן ולא מחוסר יכולת: "המבקש לא הצליח לשכנעני, על יסוד הנתונים, המצגים והטענות שהוצגו בפניי, כי טובים סיכוייו להביא את בית המשפט שלערעור לסטות מקביעה זו".

מלצר ביקר את רייפמן על ש"לא עשה דבר בין מועד מתן הצו השיפוטי לבין מועד החלטת בית המשפט המחוזי" לשם העברת המניות כפי שחוייב. "רק ההחלטה בדבר מאסרו של המבקש בגין בזיון בית המשפט הניעה אותו לבצע פעולה ראשונה, וכפי שהוברר – מתחמקת וחסרת תוחלת – בקשר עם העברת המניות", כתב בהחלטתו.

רייפמן, אמר הבוקר כי אינו חושש מכניסתו לכלא. לטענתו, בעת שהותו במעצר לא יוכל להעביר את מניותיו למנהל המיוחד שמונה מטעם בית המשפט, כי מדובר במהלך שנדרש זמן להשלימו. כאשר נשאל כיצד חש אתמול כאשר נורו יריות לעבר רכבו השיב: "כאשר אדם רץ אליך עם אקדח בידו, אינך חש צורך לפזז".

ביום רביעי שעבר דחה השופט חנן מלצר את מועד הדיון בעניין ההחלטה האם לשלוח את רייפמן, המשמש כיו"ר חברת אמבלייז למאסר לאור ביזיון החלטת בית משפט. הדיון, שאמור היה להתקיים ביום חמישי, נדחה להיום מיד בתום ימי החג של ראש השנה.

לפני שבועיים עירער רייפמן לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שהורה על מאסרו אם לא יעביר בתוך 24 שעות את מניותיו לידי המנהל המיוחד שמונה לנכסיו, עו"ד איתן ארז. ההחלטה ניתנה במסגרת בקשה לבזיון בית משפט שהגיש ארז. במרץ 2009 ניתן צו כינוס נכסים נגד רייפמן, לבקשת שתי חברות נושות שלו. במהלך כינוס הנכסים הוברר כי לרייפמן חובות בסך כולל של כ-250 מיליון שקל לנושים שונים בארץ ובעולם.

בצאתו מבית המשפט אז, טען רייפמן כי,"המנהל המיוחד עו"ד איתן ארז, הבטיח 'אני אגמור אותך, אני אשבור אותך'. הוא שלח אלי את גל יוסף כדי להשיג רשימה של נאמנים. אני חושש לחיי כי זה איים עלי. לא חשבתי שחיי בסכנה עד היום שבו ארז הביא את יוסף לפגישה משותפת". גל יוסף הוא איש עסקים מרמת גן ששמו נקשר גם בפלילים. הוא מוכר כאחד מבעליה של קבוצת הכדורגל הכח רמת גן.

אמש ירו אלמונים לעבר רכבו של רייפמן ברחוב זרחין ברעננה. רייפמן לא נפגע אך נזק קל נגרם לרכב. משטרת כפר סבא פתחה בסריקות לאיתור מבצעי הירי. עובר אורח הבחין בשני אלמונים רכובים על אופנוע, שהאטו סמוך לרכבו של רייפמן. לדברי עובר האורח, אחד משני האלמונים שלף את אקדחו וירה ברכב. בתשאול שנערך לרייפמן לאחר הירי, הוא סיפר לשוטרים כי בתקופה האחרונה הוא קיבל איומים ו"חש מאוים", כלשונו.

רייפמן אמר הלילה כי "האירועים הללו לא ימנעו ממני להגיע היום לבית המשפט העליון ולהמשיך ולקיים את צו בית המשפט". פרקליטיו של רייפמן, עורכי הדין דורון אפיק ושלומי תורג'מן, אמרו לוואלה! חדשות שהם ציינו כבר בהליך הקודם בבית המשפט העליון שקיימת סכנה לחייו של רייפמן. "לא חזרנו על זה בערעור הנוכחי על צו המעצר מכיוון שרייפמן נחוש לקיים את צו בית המשפט ולהעביר את מניותיו באמבלייז ולא רצינו שזה ישמע כתירוץ. לא תיארנו לעצמנו שהסכנה כל כך ברורה ומוחשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully