וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו, אובמה ואבו מאזן ייפגשו בארה"ב

הבית הלבן הודיע כי הנשיא ייפגש עם כל אחד מהמנהיגים בנפרד, ולאחר מכן יחד, בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. האמריקאים מקווים כי הפגישה תוביל לחידוש המשא ומתן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ייפגש ביום שלישי הקרוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית או מאזן, כך נכתב בהצהרה שפרסם הלילה (שבת) השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. על פי ההצהרה, הנשיא, אשר יגיע לניו יורק לעצרת הכללית של האו"ם, ייפגש תחילה עם כל אחד מהמנהיגים בנפרד, לפני הפגישה המשולשת.

בהצהרה נכתב כי "הפגישות יהוו המשך לנסיונות הנשיא להניח את היסודות לחידוש המשא ומתן, ויצירת אווירה חיובית לשיחות כדי שיהיו בנות קיימא". כמו כן, נכתב כי "זהו סימן נוסף למחויבותו העמוקה של אובמה להביא לשלום באזור".

דובר לשכת ראש הממשלה ניר חפץ מסר נתניהו מקבל בברכה את ההזמנה לפגישה. מקורב לנתניהו אמר כי "הפגישה תיערך ללא תנאים מוקדמים, כפי שראש הממשלה רצה מלכתחילה".

מוקדם יותר היום הגיב משרד החוץ לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אשר דרש מישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות לפני חידוש המשא ומתן. ממשרד החוץ נמסר כי "מאז הקמת הממשלה לפני כחמישה חודשים, ישראל מוכנה להיפגש עם הרשות הפלסטינית ולחדש את המשא ומתן לשלום ללא תנאים מוקדמים. הרשות הפלסטינית היא זו שמונעת פגישות וחידוש תהליך השלום על ידי הצבת תנאים מוקדמים, תנאים שלא הציבה לממשלות ישראל קודם לכן. ראוי שכל הצדדים יניחו בצד תנאים מוקדמים וייפגשו כדי לקדם את השלום".

במסיבת עיתונאים שקיים אבו מאזן לאחר פגישתו עם נשיא מצרים חוסני מובארק בקהיר, אמר כי "הדרך לשלום חסומה כעת" וכי "המכשול העיקרי בפני חידוש המגעים היא התנערותה של ישראל מהתחייבויותיה במסגרת מפת הדרכים, ובעיקר בכל הנוגע להפסקת הבנייה בהתנחלויות".

השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, נכשל בשבוע שעבר בניסיונות להגיע להסכמה בין ראש הממשלה נתניהו לאבו מאזן בכל הנוגע לחידוש המו"מ בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully