וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת העיתון השבדי: לא תפתח חקירה

התביעה בשבדיה הודיעה כי לא תפתח בחקירה פלילית נגד העיתון שפרסם כתבה, לפיה חיילי צה"ל סחרו באברים של פלסטינים. "העיתון לא הפר את חוק חופש הביטוי"

התביעה בשבדיה הודיעה כי לא תפתח בחקירה פלילית נגד העיתון שפרסם כתבה, לפיה חיילי צה"ל סחרו באיברים של פלסטינים. שתי תביעות הוגשו נגד העיתון בבקשה לפתוח בחקירה שתבדוק האם הכתבה נעשתה מתוך מניעים גזעניים. אולם התביעה השבדית טענה כי לא מצאה ראיה לכך וטענה כי העיתון לא הפר את חוק חופש הביטוי.

הכתבה פורסמה באוגוסט על ידי העיתון "אפטונבלדט" ונטען בה כי צה"ל הורג פלסטינים ומוציא את איבריהם לצורכי מסחר. העיתון הביא את עדויותיהם של פלסטינים אשר טענו כי צעירים, שנעצרו על ידי צה"ל הוחזרו מתים כאשר חלק מאיבריהם הפנימיים חסרים. עוד קשרה הכתבה בין טענות אלה לבין פרשת סחר האיברים בניו ג'רזי בה היו מעורבים גם רבנים ונטען בה כי מקרים אלה מתרחשים כבר מאז 1992.

הכתבה גררה סערה בישראל ובשוודיה וגמרה להעכרת היחסים בין שתי המדינות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דרש משבדיה להוציא גינוי רשמי של הדברים, אך ממשלת שבדיה סירבה לעשות כן בטענה שהדבר ינגוד את חופש הביטוי. "תמיד ידענו להתייחס לדברים שיש בהם התרת דם ועלילת דם ואנו מצפים שגם ממשלת שבדיה תנהג כך", אמר נתניהו לאחר פרסום הכתבה. ראש ממשלת שבדיה פרדריק ריינפלדט אמר כי חופש הביטוי הוא ערך מקודש ולכן לא יגנה את הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully