וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ארה"ב: רוסיה לא תציב טילים באירופה

סגן שר ההגנה הרוסי מסר, כי בעקבות החלטת הנשיא אובמה לא להציב מערכות ליירוט טילים בפולין ובצכ'יה, לא תציב מדינתו טילי קרקע קרקע בקליניגרד

רוסיה ביטלה את תוכניתה להציב סוללות טילים סמוך לגבול פולין. זאת בעקבות החלטת נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא להציב מערכות הגנה ליירוט טילים בפולין ובצ'כיה. לדברי סגן שר ההגנה הרוסי ולדימיר פופובקין, המהלך של אובמה הפך ל"מיותרת" את התוכנית הרוסית להציב טילי קרקע-קרקע לטווח קצר בקלינינגרד .

בראיון לתחנת רדיו במוסקבה אמר היום (שבת) פופובקין, כי "השכל הישר גבר על השאפתנות. באופן טבעי, אנחנו נבטל את הצעדים שרוסיה תכננה לנקוט בתגובה, כמו הצבת טילי איסקנדר באזור קליניגרד".

גם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין בירך אתמול על החלטת אובמה ואמר כי "זו פעולה חיובית ואני מצפה למחוות ידידותיות נוספות". מקור בקרמלין ציין כי החלטתו של אובמה סוללת את הדרך לשיתוף פעולה נרחב יותר בין המדינות בעניין מניעת הפצת הנשק הגרעיני בעולם.

פוטין, שדיבר בפני משקיעים בסוצ'י שבלחוף הים השחור, הוסיף כי כעת הוא "מצפה מארצות הברית לגבות את צירופן של רוסיה, בלרוס וקזחסטן לארגון הסחר העולמי".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז לפני יומיים על גניזת תוכניתו של קודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש, לגבי הגנה מפני טילים בליסטיים באירופה. בנאום שנשא בבית הלבן, אמר אובמה כי לאחר שהוקם צוות שבחן מחדש את האיומים הניצבים מול ארה"ב ובעלות בריתה, החליט לקבל את מסקנותיו ולפתוח בתוכנית הגנה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully