וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מגנים את אחמדינג'ד: "חרפה למדינתו"

מחמוד אחמדינג'ד ממשיך לעצבן את העולם. בנאום שנשא היום בטהרן אמר כי השואה היא המצאה שנועדה להקים את מדינת ישראל - דברים שעוררו גינויים חריפים בעולם

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד ממשיך לעורר ביקורת עולמית חריפה על התבטאויותיו. בהפגנה לרגל ציון יום ירושלים שהתקיימה היום (שישי) בטהרן אמר אחמדינג'ד כי השואה היא המצאה שנועדה להקים את מדינת ישראל. "מדינת ישראל קמה על בסיס השואה שהיא בכלל המצאה שמבוססת על שקרים ומיתוסים", אמר. אחמדינג'ד הוסיף כי "זוהי מצווה דתית ולאומית להתעמת עם הממשל הציוני".

שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר-סטיינמאייר גינה הערב בחריפות את הנשיא האירני ואמר כי הוא מהווה "חרפה למדינתו". וולטר-סטיינמאייר הוסיף כי "התבטאויות הנשיא האירני הן לא מקובלות. נאום התוכחה שלו הוא חרפה לאירן. האנטישמיות הברורה הזו מחייבת גינוי קולקטיבי. אנחנו נמשיך להתעמת עם זה בעתיד", אמר.

שר החוץ הבריטי, דיוויד מילבנד הצטרף לגינוי ובהודעה שפרסם נאמר כי "הכחשת השואה בידי אחמדינג'ד מתועבת ומעידה על בורות.". מילבנד הוסיף כי "לעם האירני יש היסטוריה ותרבות גדולה, איני מאמין כי מרבית האירנים רוצה לשכתב את הפרק הזה בהיסטוריה. ההתבטאות היום, עם ציון השנה היהודית החדשה רק מתווסף לעלבון". הבית הלבן פרסם אף הוא הודעה בה הוא מגנה את התבטאותו של הנשיא האירני.

ממשלת צרפת הצטרפה אף היא לארה"ב, גרמניה ובריטניה בגינוי. דובר משרד החוץ הצרפתי אמר כי נאום אחמדינג'ד הוא "מזעזע ולא מקובל".

בתוך כך בראיון לרשת האמריקאית NBC סירב אחמדינג'ד לשלול באופן מפורש פיתוח של נשק גרעיני ואמר כי הוא "לעולם לא" ישהה את הפעילות הגרעינית של ארצו רק כדי להרגיע את הספקנים במערב. אחמדינג'ד אמר את הדברים בראיון מוקלט, שישודר במלואו בתחילת השבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully