וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: "החרם הבריטי מכוער וצבוע"

דובר המשרד תקף בחריפות את ההחלטה של איגוד המסחר הבריטי להחרים סחורות המיוצרות בהתנחלויות. ח"כ טיבי דווקא מרוצה: "ההחלטה תורמת לתהליך השלום"

משרד החוץ תוקף את החלטת איגודי העובדים בבריטניה היום (חמישי), לתמוך בחרם על סחורות ישראליות שיוצרו בשטחים בשל פעולות צה"ל בעזה. "אנו מצויים בדיאלוג לא פשוט עם האיגודים המקצועיים של בריטניה, הידועים בעמדתם הקיצונית מול ישראל. האיגודים לא קיבלו החלטה מחייבת לפעול נגד ישראל, אך יצאו בהצהרה שהיא מכוערת, קיצונית ומקוממת, שלא לומר צבועה", כך אמר דובר המשרד יוסי לוי.

עם זאת, הוא הוסיף כי "אנו מניחים שאין להצהרה זו השפעה של ממש על יחסי הסחר בין ישראל לבריטניה". הצהרות האיגודים המקצועיים בבריטניה ובמדינות אחרות, לא ירתיעו אותנו מלפעול לשמירת האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ – תע"ל) בירך היום (חמישי) על ההחלטה: "החלטה זו והחלטה דומה של ממשלת נורבגיה תורמות לתהליך השלום. יש לעודד מגמה זו בעולם כדי להביא להקפאה ופירוק ההתנחלויות", אמר.

לעומתו ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "חשוב להזכיר לבריטים שהמנדט הסתיים בשנת 1948 ומאז מדינת ישראל היא מדינה עצמאית שלא נכנעת לתכתיבים של מדינות אימפריליסטיות. אני קרא לציבור לזקוף את הקומה היהודית, להגיב בחרם מול חרם, ולא לרכוש מוצרים תוצרת בריטניה".

מוקדם יותר היום קונגרס איגודי המסחר הבריטי החליט לגבות חרם על סחורה ישראלית שיוצרה בהתנחלויות. כמו כן החליט הארגון להפסיק את מכירת הנשק לישראל במטרה להביא לסוף הכיבוש הישראלי בשטחים. ההחלטה על החרם בעה בעקבות הסערה הציבורית שעורר מבצע "עופרת יצוקה" בבריטניה.

בדוברו לפני חברי הארגון אמר המזכ"ל ברנדן ברבר כי לארגון "יש חובה לנסות לשחק תפקיד בסיום הכיבוש, פירוק חומת ההפרדה והסרת ההתנחלויות הלא חוקיות". ברבר אמר כי "אנחנו מאמינים שפעולה ממוקדת בתוצרת המגיעה מההתנחלויות הלא חוקיות ובחברות המעורבות בכיבוש ובבניית חומת ההפרדה היא הדרך הנכונה לפעול".

ברבר הדגיש כי אין מדובר בחרם כללי על התוצרת הישראלית. פעולה כזו, לטענתו, "תפגע בעובדים הפלסטינים והישראלים". ההחלטה התקבלה לאחר יום דיונים ארוך בו מיתן הארגון את דרישות חלק מהארגונים החברים בו כגון ארגון הכבאים הבריטי להטיל חרם מלא על תוצרת ישראלית.

הצהרת הארגון מטילה את האחריות למצב על שני הצדדים ומאשימה גם את הצד הפלסטיני בביצוע פשעים. עם זאת, נאמר בהצהרה, "המצור על עזה, הנמשך גם בימים אלה, מהווה עונש קולקטיבי בלתי נסבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully