וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר הגן על אובמה, ועיצבן אותו

הבית הלבן דחה טענות נשיא ארה"ב לשעבר קרטר כי ההתנגדות לתוכנית הבריאות של אובמה נובעת ממניעים גזעניים. "האשמות אינן מסייעות להעברת חוק הביטוח"

נושא הגזע שליווה את נשיא ארה"ב ברק אובמה לאורך קמפיין הבחירות שלו חזר לפני השטח. נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר טען שההתנגדות העזה לתכנית ביטוח הבריאות של אובמה נובעת ממניעים גזעניים ולא עניניים דווקא. "יש הרגשה מהותית בקרב רבים במדינה שלנוכי אפרו-אמריקאי לא יכול להיות נשיא", אמר קרטר שלשום.

הצהרה זו גונתה במהירות על ידי המפלגה הרפובליקנית וגם על ידי דובר הבית הלבן רוברט גיבס שאמר כי "איננו מאמינים שיש מניעים גזעניים מאחורי דבריהם של מתנגדי אובמה". ההצהרה הציתה מחדש ויכוח שממשל אובמה קיווה שישכח במהרה. ההאשמות מסוג זה החלו לפני שבוע כאשר איש הקונגרס הרפובליקני ג'ו ווילסון קטע את נאומו של הנשיא בפני הקונגרס בנושא הרפורמה בביטוח הבריאות וצעק לעברו "שקרן".

בנו של ווילסון, המכהן כתובע הכללי של דרום קרוליינה, הגן על אביו ואמר כי "אין בו שמץ של גזענות". גם מנהיגה לשעבר של המפלגה הדמוקרטית בדרום קרוליינה, דיק הרפוטילן, טען כי צבע עורו של אובמה אינו המניע מאחורי הערותיו של ווילסון. "אני חושב שההערה נבעה מחוסר מערכת סינון בין מוחו של ווילסון לפיו", אמר הרפוטילן.

חוק ביטוח הבריאות הממלכתי שמנסה הנשיא אובמה לקדם נתקל בהתנגדות עזה מצד המפלגה הרפובליקנית. ההרגשה בבית הלבן היא שהאשמות מסוג אלה של קרטר אינן מסייעות להעברת החוק. אובמה נאלץ להתמודד בעבר אמירות מסוג זה. גם הבדרן ביל קוסבי טען כי "יש אנשים המסתכלים בבוז על אנשים שחורים בבית הלבן" אובמה נתקל גם ברמיזות שהוא משתמש בצבע עורו לצרכים פוליטיים. מוקדם יותר השנה התחוללה סערה זוטא לאחר שאובמה כינה את מעצרו של הנרי לואיס גייטס, פרופסור שחור מהרווארד בידי שוטרים לבנים, "טיפשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully