וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אמר בכיר בריטי: "ישראלים מזדיינים"?

בכיר במשרד החוץ הבריטי חשוד כי במהלך אימון בחדר כושר הוא נשמע מתבטא באנטישמיות וטען שצריך "לפוצץ את ישראל". הוא הושעה מתפקידו עד לסיום משפטו

האם בכיר במשרד החוץ הבריטי נתפס מקלל יהודים? גדעון פאלטר, תושב אנגליה בן 48 טוען כי במהלך אימון משותף בחדר הכושר, הוא שמע את רואן לקסטון, ראש דסק דרום אסיה במשרד החוץ הבריטי, מתבטא באנטישמיות נגד יהודים "ומקלל את ישראל". לטענת פאלטר, במהלך האימון, בעת שלקסטון צפה בדיווח טלוויזיוני על הפצצה ישראלית בעזה הוא החל לשאוג "יהודים מזדיינים, ישראלים מזדיינים". כך דיווח אתר עיתון ה"טיימס" הלונדוני.

בעדותו בבית המשפט סיפר פאלטר כי הוא הגיע למכון הכושר של בית הספר לעסקים של לונדון בחודש ינואר האחרון. "התחלתי להתאמן ולפתע שמעתי מישהו צועק 'ישראלים מזדיינים, יהודים מזדיינים'. הלכתי לראות מי עומד מאחורי הצעקות וראיתי את לקסטון". לטענת פאלטר, לקסטון הודה כי אכן הוא צעק ואף הוסיף כי " זו לא גזענות. אם היו בוחרים בדרך שלי, הקהילה הבינלאומית כבר מזמן היתה מתערבת. ואם הישראלים היו עומדים בדרך הייתי מפוצץ אותם מעל האדמה המזדיינת".

בעדותו, הכחיש לקסטון כי הוא אמר "יהודים מזדיינים", או שצריך "לפוצץ את ישראל מעל פני האדמה המזדיינת". אולם הוא כן הודה כי אמר "ישראלים מזויינים" בעקבות דיווח של "סקיי ניוז" על חקלאי פלסטיני שנהרג מהפצצה ישראלית. לטענתו, הוא סבור כי כי "רק התערבות בינלאומית תפתור את הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים". לקסטון טען כי הוא התנצל מייד אחר התקרית בפני פרלטר.

"אני מתבייש", אמר לקסטון שהודה באמירה. "פגעתי במישהו. ביישתי את משרד החוץ הבריטי.... אני לא אנטישימי או גזען". לקסטון הושעה מעבודתו ובמידה וימצא אשם הוא כנראה יאבד את עבודתו במשרד החוץ. משפטו של לקסטון עדיין מתנהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully