וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ראש השנה: עלייה בביקוש לחבילות מזון לנזקקים

68% מהעמותות דיווחו על גידול בפניות ביחס לשנה שעברה, אך מסרו כי ביכולתן להיענות למרבית הבקשות. מרבית העמותות מחלקות סל מוצרים ששוויו 200-350 שקלים

לקראת ראש השנה תש"ע ניתן להצביע על עלייה חדה בביקוש לחבילות מזון ביחס לשנה שעברה, כך עולה מסקר שערכו ארגוני "לקט ישראל" ו"מנהיגות אזרחית". מהסקר עולה כי 86% מהעמותות דיווחו על גידול בפניות ביחס לשנה שעברה. לפי הנתונים, חלה עלייה גדולה בביקוש למזון באזורי הצפון והמרכז ובאזור ירושלים.

על אף העלייה בביקוש, העמותות מדווחות שהצליחו להיענות למרבית דרישות הפונים: 77% מהעמותות דיווחו כי נתנו מענה ל-80% ויותר מהפניות. עם זאת, היו עמותות שציינו כי נאלצו לדחות יותר מ-20% מהפניות.

עוד עולה מהסקר, כי 62% מהעמותות מחלקות לנזקקים סל מוצרים ששוויו 200-350 שקלים. 25% מהעמותות מחלקות סלים בשווי הנמוך מ-200 שקלים, ו-11% מחלקות סל מוצרים ששוויו גבוה מ-350 שקלים. מי שנהנה מסלי מוצרים גדולים במיוחד הם הנזקקים בדרום: 40% מהם קיבלו סלים בשווי של 350 שקלים ומעלה.

טרנד חדש השנה הוא ייעוץ מקצועי של דיאטנית לבניית סל המזון לחג. כ-40% מעמותות המזון דיווחו כי התייעצו עם דיאטנית בעת בניית הסל. מגמה זה רווחת בעיקר באזור המרכז, כשקרוב ל-80% מהעמותות באזור זה דיווחו כי השתמשו בייעוץ מקצועי. כמו כן עולה מהסקר, שעל שולחנם של רוב הנזקקים יהיה השנה בשר או דגים. 80% מהעמותות דיווחו שסל המזון שלהן מכיל מרכיבים אלו.

התיאום בין העמותות השתפר

אחת הבעיות הבולטות בשנים עברו היתה היעדר תיאום בין עמותות המזון השונות לגבי אזורי החלוקה של סלי המזון. השנה נראה כי בעיה זו נפתרה. 71% מהעמותות דיווחו שתיאמו ביניהן באופן מלא או חלקי את אזורי החלוקה, כך שלא תיווצר כפילות מצד אחד ומחסור מן הצד השני.

"אנו שמחים על כך שהצלחנו להגיע השנה לרמת תיאום גבוהה בין העמותות", אמר גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל. "הארגון המספק את המזון לחלק גדול מהעמותות, ערך השנה מפגשים מקדימים עם עשרות עמותות בכל רחבי הארץ, במטרה ליצור את שיתוף הפעולה שיאפשר להגיע למרב הנזקקים מבלי ליצור כפילויות בחלוקה, ותוך תיאום עם מחלקות הרווחה של הרשויות".

כרוך ציין כי לקט ישראל סיפק לפני החג לכ-250 עמותות בכל רחבי הארץ כ-500,000 ק"ג מזון יבש, 500,000 ק"ג פירות וירקות וכן אלפי מוצרי חלב ועוד. בסך הכל יספק הארגון 750,000 ארוחות לחג.

ד"ר ירון סוקולוב, מנכ"ל מנהיגות אזרחית, ארגון הגג של העמותות בישראל, שמח להבחין בהתמקצעות העמותות. "אנו רואים שהמגזר מתמקצע וזה מתבטא גם ברמת התיאום בין עמותות המזון. בנוסף, אנו קוראים לממשלה לאמץ את החלטת משרד הרווחה למימון סל מזון תזונתי לכלל אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully