וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני התקפלות באירן: תסכים לפיקוח חלקי

לקראת השיחות בין מעצמות העולם לאירן שיחלו בחודש הבא, אמר ראש הסוכנות האירנית לענייני הגרעין כי ארצו מוכנה לשתף פעולה עם פקחי האו"ם

ראש הסוכנות האירנית לענייני הגרעין, עלי אכבר סלאחי, אמר היום (שלישי) במהלך השיחות עם הנהלת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) כי ארצו תהיה מוכנה לדון בצעדים של שיתוף פעולה עם פקחי האו"ם. הסוכנות לא מסרה את תגובתה לעסקה שאמורה לעלות בקנה אחד עם הפשרה הדיפלומטית המתוכננת בין אירן למערב.

סלאחי סירב לומר כיצד יבוא לידי ביטוי שיתוף הפעולה החדש. לדברי סלאחי, "הצלחנו להגיע להסכם שאמור להסדיר מסגרת חדשה, למען שיתוף פעולה טוב יותר בעתיד. הפרטים יתגלו בזמן המתאים, אנו מקווים שנהיה עדים לשיתוף פעולה משופר בעתיד (עם סבא"א) ואנחנו חושבים שהסביבה הבינלאומית גם תתרום לנושא". סלאחי אמר את הדברים בכינוס של סבא"א בווינה לראש הארגון היוצא מוחמד אל בראדעי.

אתמול אמר סלאחי כי אירן לא תתמקח על זכותה לתוכנית גרעינית, אך המעצמות יוכלו להעלות שאלות בנושא בשיחות הקרובות, "אין מקום להתמקחות על זכותנו הריבונית, אך כאשר זה מגיע לדיונים כל אחד יכול להעלות שאלות כרצונו", אמר סלאחי בשולי כינוס הסוכנות לאנרגיה אטומית. השיחות בין מעצמות העולם לאירן סביב תוכניתה הגרעינית, צפויות להתחיל ב-1 באוקטובר.

בשבת החולפת אמר שר ההגנה האירני, אחמד וואחידי, כי לאירן אין שאיפות לפתח נשק גרעיני. "אנו מתייחסים לייצור נשק להשמדה המונית כמנוגד לדת האיסלם ולעקרונות הלאומיים שלנו" אמר וואחידי. "ייצור נשק גרעיני לא עמד מעולם על הפרק", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully