וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה שוב מחרים את קובה

נשיא ארצות הברית התיר לפני כחצי שנה לאמריקאים ממוצא קובני לבקר בקובה, היום הוא מקשה את עורפו ומחליט כי האמברגו האמריקני על המדינה יוארך בשנה נוספת

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, האריך היום (שלישי) בשנה נוספת את האמברגו בן 47 השנים של ארצות הברית על קובה, כך דיווחה רשת החדשות הבריטית BBC.

באפריל הודיע אובמה על שורה של הקלות באמברגו המוטל על קובה. הנשיא התיר לאמריקאים ממוצא קובני לבקר בקובה וכן לשלוח סיוע פיננסי לקרוביהם במדינה. כמו כן הודיע הנשיא כי חברות תקשורת אמריקאיות יורשו לספק שירותים לאזרחי קובה.

"הנשיא הורה לנקוט בשורה של צעדים על מנת לתמוך ברצון תושבי קובה ליהנות מזכויות אדם בסיסיות", אמר אז דובר הבית הלבן רוברט גיבס באפריל עם ההודעה על הקלת האמברגו. "אלה הפעולות בהן הוא נוקט על מנת לאפשר זרימה של מידע". בכירים בממשל האמריקאי אמרו כי אובמה מקווה שצעדים אלה יעודדו את מפלגת השלטון הקובנית לבצע רפורמות דמוקרטיות, המהוות תנאי להסרה כוללת של החרם הכלכלי האמריקאי.

קובה נמצאת תחת חרם כלכלי מאז 1962, והנסיעה אליה אסורה. אמברגו זה הוא אחד מהשרידים האחרונים של המלחמה הקרה. אובמה הבטיח כבר במהלך מסע הבחירות שלו לסטות מהמדיניות בה נקט קודמו, ג'ורג' בוש ולפתוח במגעים דיפלומטיים עם קובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully