וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיוס בנים שכולים לקרבי - דילמה קשה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר כי בעקבות מותו הטרגי של אסף רמון, קיים דיונים עם שר הביטחון בנוגע לבחירה שניתנת לאמהות ממשפחות שכולות לאפשר לבניהן לשרת בחיל קרבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הבוקר (שני) בעקבות התרסקותו של סרן אסף רמון כי קיים צורך לבדוק אם להמשיך ולאפשר לאימהות לחתום לבניהם כניסה לחיל קרבי. בראיון בגלי צה"ל אמר נתניהו כי "שוחחתי על כך עם שר הביטחון, הדילמות מאוד קשות אבל אי אפשר להשיב חד משמעית. אולי צריכה להיות עצירה מלמעלה, אבל כרגע לרונה ולשאר בני המשפחה זה לא יעזור".

עוד אמר נתניהו כי "הנטייה המיידית בנושא הזה היא להגיד 'לא'. אני ואחים שלי שירתנו באותה יחידה ולדעתי, ההורים שלי לא ידעו בכלל איפה שירתנו ואיזה סיכונים לקחנו על עצמינו. עברנו למעשה על כל פקודות המטכ"ל, אבל אף אחד לא היה עוצר אותנו".

ראש הממשלה סיפר כי שמע על מותו של סרן רמון בדרכו לפגישה המדינית עם נשיא מצרים חוסני מובארק: "קיבלתי את הידיעה ממש בעלותי למטוס. הייתי מזועזע, זעזוע עמוק. כשנחתתי במצרים הייתי כל כך נרגש וסיפרתי למובארק על הטרגדיה. הוא הכיר את המקרה של אילן ואמר לי שהוא יודע כמה זה קשה לאבד בן או נכד. ניכר על פניו שהוא הבין את הזעזוע הלאומי שאנחנו עוברים".

נתניהו סיפר כי בשעת לילה מאוחרת טלפן לרונה רמון ועל כך אמר כי "אני חושב שהיא עוברת כרגע את מדורי הגיהנום, דבר שחוויתי מקרוב. זה שכול כפול, שהלכו אחר אהבתם לשחקים ועלו לשמיים במרכבות ברזל וירדו ארצה במרכבות האש. התגובה הראשונה שלי במטוס היתה לצטט מקינת דוד על שאול ויהונתן ואמרתי 'הצבי ישראל, איך נפלו גיבורים במרומים?'"

נתניהו הוסיף כי "אני חושב שזה סמל ומופת לדורות. אילן עצמו היה דמותו של הישראלי היפה, הוא השמיד את מחנה המוות בעירק ואחר כך, כשהוא הלך לחלל, הוא לא שכח לקחת מזכרת מאותה טרגדיה איומה של השואה. הוא הבין את הסמליות האדירה של יהודי וישראלי שחג את כדור הארץ, רואה את ארצו וזוכר את עמו. לכן, כשהוא נפל היתה גאווה עצומה לעם שמעמיד בן כזה והנה בנו הלך בעקבותיו וסיים את קורס הטייס בהצטיינות".

נתניהו ביקש להוסיף כי "אני לא חושב שיש עם, שהיה מעמיד אב ובן כזה. עם האיכויות והלב הזה וההוד הזה. יש פה משהו מיוחד לעם שלנו. אמרתי לאשתי שאני חושב במובן הזה שאנחנו עם נבחר. זה פשוט מסכם את ההיסטוריה שלנו. יש משהו בסיפור של אילן ואסף שמתמצת את ההוד היהודי ואת הטרגדיה של העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully