וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו הזמן לפעול מול אירן"

השר לענייני מודיעין, דן מרידור, טוען כי "אין זמן לבזבז" מול אירן וקורא לרוסיה ולסין לקחת חלק במאמץ הבינלאומי לסכל את תכנית הגרעין האירנית. "לא מדובר בפעולה צבאית"

סגן ראש הממשלה, והשר לענייני מודיעין, דן מרידור, התייחס היום (שבת) למספר סוגיות אסטרטגיות-מדיניות המעסיקות את ישראל בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס. מרידור אמר את הדברים בעת ביקורו בכינוס של הארגון הבריטי הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים בג'נבה.

בנוגע לתכנית הגרעין האירנית, אמר מרידור כי "עכשיו הזמן לפעול. אין יותר זמן לבזבז, ולא בהשקפתה של ישראל בלבד, אלא באופן כללי יותר". לשאלה מתי תוכל אירן לייצר נשק גרעיני השיב מרידור כי "לא בעתיד הקרוב. המגמה ברורה, ואם אירן אכן תשיג יכולת גרעינית, האיזון באזור ישתנה".

מרידור התייחס לאפשרות כי ישראל תנקוט בפעולה צבאית בכדי למנוע, או לפחות לעכב השגת נשק גרעיני על ידי אירן. "אני לא מדבר על פעולה צבאית" אמר, "ואני לא מעוניין שדברי יתפרשו לא נכון, ובכוונה אני שם את הדברים בהקשר רחב יותר. כמובן שבישראל מודאגים מתכנית הגרעין האירנית וזאת מפני שלא רק הנשיא אחמדיניג'ד, אלא מנהיגים אירנים נוספים אומרים שאינם מקבלים את הלגיטימיות של ישראל, ושאסור לה להתקיים. אסור לעצום עיניים למול ההתחמשות האירנית ומעורבותה בסיוע לארגוני טרור. למזלנו לא מדובר בבעיה ישראלית בלבד".

"מה שחשוב היא התוצאה"

בנוגע למדיניות ארה"ב מול אירן, השיב מרידור כי "אני לא יכול לומר כי מדיניות ארה"ב בטיפול באירן היא בזבוז זמן. התוצאה היא מה שחשוב, בין אם מגיעים אליה בדרך של שימוש בשפה רכה או במקל כבד. אני מעדיף לנקוט בגישה חיובית, אולם היא לא תמיד פועלת".

בהתייחסו לשיתוף הפעולה הבינלאומי לבלימת תכנית הגרעין של אירן, אמר מרידור כי חשוב שיהיו הבנה, רצון, יכולת ושיתוף פעולה "לאכוף פעולה נקודתית, שהיא לא פעולה צבאית – אני מדבר על צעדים פוליטיים וכלכליים. זה יכול לקרות אם רוסיה וסין יצטרפו".

"אני לא חושב שרוסיה מעוניינת באירן גרעינית" הוסיף מרידור. "ייתכן והרוסים רוצים שיתייחסו אליהם כאל שותפים שווים ולא ככאלו שאומרים להם מה לעשות. לדעתי, לרוסיה יש תפקיד חשוב בעולם. הקומוניזם אולי מת אבל רוסיה לא", סיכם.

בנוגע למדיניות העמימות הישראלית בנושא הגרעין שלה, אמר מרידור כי "המדיניות שלנו מוצלחת, ואנחנו ידועים כמדינה אחראית שנמצאת במצב ייחודי. אני לא אומר אם יש ברשותנו או אין ברשותנו [נשק גרעיני], אולם עובדה היא שבקרב מדינות ערב קיים חשש מפני הגרעין האירני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully