וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האירני: "נשק גרעיני לא על הפרק"

בשעה שמעצמות המערב דנות בהצעה האירנית לטיפול בנושא הגרעין, אמר שר ההגנה האירני כי ייצור נשק גרעיני "מנוגד לדת האסלאם ולעקרונות הלאומיים שלנו"

שר ההגנה האירני, אחמד וואחידי אמר היום (שבת) כי לאירן אין שאיפות לפתח נשק גרעיני, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. "אנו מתייחסים לייצור נשק להשמדה המונית כמנוגד לדת האסלאם ולעקרונות הלאומיים שלנו" אמר וואחידי. "ייצור נשק גרעיני לא עמד מעולם על הפרק", הדגיש.

תגובתו של וואחידי באה בשעה שששת מעצמות המערב – ארה"ב, בריטניה, רוסיה, צרפת, סין וגרמניה – דנות בהצעה האירנית החדשה בנושא הגרעין שהוגשה להם על ידי אירן ביום רביעי השבוע.

וואחידי מבוקש בארגנטינה על חלקו בתכנון הפיגוע שארע בשנת 1994 במרכז יהודי בבירה בואנוס איירס, אולם לאחרונה אושר מינויו כשר ההגנה בפרלמנט האירני ברוב מוחלט.

ואולם, שר החוץ האירני, מאנושר מוטאקי, אמר היום כי ההצעה החדשה שהציגה אירן בפני שש מעצמות המערב בנושא הגרעין עשויה לסלול את הדרך לחידוש המשא ומתן בין הצדדים. אולם, מוטאקי הדגיש כי "אירן לא תיסוג מעמדתה במחלוקת סביב תכנית הגרעין".

הממשל האמריקאי הביע אכזבה מההצעה של אירן. "היא לא באמת נותנת מענה לחששות שלנו", אמר ביום חמישי פיליפ קרולי, עוזר מזכירת המדינה האמריקאית. מועצת הביטחון של האו"ם כבר הציגה בעבר לאירן אולטימטום להשעות את העשרת האורניום – תהליך ממנו ניתן להפיק פצצת אטום. אולם, אמש, אמר המנהיג העליון של אירן, אייתולה עלי חמינאי, כי אירן לא תיכנע ללחצי המערב בכל הנוגע לתכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully