וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמך האירני שהמעצמות השיבו עליו בשלילה

יומיים לאחר שהגישה אירן לארה"ב את מסמך ההבנות שבו היא מציעה "להיכנס למשא מתן במטרה להגיע לשלום כולל", מפרסם אתר חדשות אמריקאי את המסמך שכבר נשלל עי" המערב

הממשל האירני מסר את מסמך ההבנות שלו לממשלו של ברק אובמה ומדינות המערב לפני כיומיים. ארצות הברית כבר השיבה עליו בשלילה והיום (שישי) מפרסם אתר החדשות האמריקאי פרו-פאבליקה את המסמך המלא שהועבר על ידי הרפובליקה האירנית.

"אירן מוכנה להיכנס למשא ומתן במטרה להגיע לשלום כולל". במסמך נכתב עוד כי "אירן מאמינה שיש לכלול במשא ומתן נושאים ביטחוניים, פוליטיים, כלכליים ותרבותיים, ברמה האזורית וברמה העולמית, על מנת ליצור שיתוף פעולה למען התפתחות מדינות העולם וקידום השלום באזור ובעולם". בנוסף מציעה אירן במסמך שנפרס על חמישה דפים תוכנית כי היא מוכנה לקדם נושאים כגון המלחמה בסחר בסמים, בעיית הטרור באפגניסטן וסוגיות נוספות. במסמך אין התייחסות לתוכנית הגרעין האירנית ולפיתוחה. בממשל אובמה כבר דחו על הסף את ההצעה ואמרו כי היא אינה מספקת.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית פי. ג'יי. קרואולי אמר כי "ההצעה האירנית אינה מהווה תגובה מספקת לדאגותיה של ארה"ב בנוגע לתכנית הגרעין של אירן". דובר הבית הלבן רוברט גיבס אף אמר כי סביר להניח שנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לא יוזמן לטקס קבלת הפנים שייערוך נשיא ארה"ב ברק אובמה למנהיגי העולם בפתח כינוס עצרת האו"ם. "אירן אינה עומדת בהתחייבויותיה הבינלאומיות", אמר גיבס.

מנגד ברוסיה לא שללו על הסף את ההצעה האירנית, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי חבילת ההצעות שהגישה אירן למדינות המערב מאפשרת קיום משא ומתן בין הצדדים. "לאחר סקירה קצרה של ההצעה האירנית, אני מתרשם שיש עם מה לעבוד", אמר לברוב. בנוסף אמר לברוב כי מועצת הביטחון של האו"ם לא תאשר הטלת סנקציות נוספות על יצוא הנפט האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully