וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת אירן: השמדה משותפת של נשק גרעיני

חבילת ההצעות שהעבירה אירן למעצמות המערב כוללת בניית מנגנון בינלאומי להשמדה של מאגרי הנשק הגרעיני בעולם ועזרה אירנית בלחימה בטרור "ההצעה האירנית אינה תשובה מספקת"

העיתון וושינגטון פוסט פרסם אמש (חמישי) את הצעותיה של אירן אותן הגישה אמש למעצמות המערב. במסמך שהעבירה אירן הוצע להקים מערכת בינלאומית להשמדה כללית של מאגרי הנשק הגרעיני בעולם. כמו כן הביעה אירן נכונות לשתף פעולה עם צבאות המערב בלוחמה באפגניסטן ובלוחמה בטרור. עם זאת אירן סירבה להפסיק את תכנית העשרת האורניום שלה.

מוקדם יותר אתמול אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי חבילת ההצעות שהגישה אירן למדינות המערב מאפשרת קיום משא ומתן בין הצדדים. "לאחר סקירה קצרה של ההצעה האירנית, אני מתרשם שיש עם מה לעבוד", אמר לברוב. בנוסף אמר לברוב כי מועצת הביטחון של האו"ם לא תאשר הטלת סנקציות נוספות על יצוא הנפט האירני.

לעומתו מסר דובר מחלקת המדינה האמריקאית פי. ג'יי. קרואולי כי "ההצעה האירנית אינה מהווה תגובה מספקת לדאגותיה של ארה"ב בנוגע לתכנית הגרעין של אירן". דובר הבית הלבן רוברט גיבס אף אמר כי סביר להניח שנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לא יוזמן לטקס קבלת הפנים שייערוך נשיא ארה"ב ברק אובמה למנהיגי העולם בפתח כינוס עצרת האו"ם. "אירן אינה עומדת בהתחייבויותיה הבינלאומיות", אמר גיבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully