וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים בארצות הברית גרמו לעכברים לרחף

מדענים של סוכנות החלל נאס"א הצליחו לגרום לעכברים לרחף באמצעות שדות מגנטיים. המחקר יוכל להועיל לדרכי ההתמודדות של אסטרונאוטים עם חשיפה ממושכת לחוסר כבידה

מדענים בארצות הברית הצליחו לגרום לעכברים לרחף באמצעות שדות מגנטיים. המדענים, העובדים עבור סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, בנו מתקן אשר דימה דרגות שונות של כוח משיכה. המתקן מורכב ממגנט אשר יוצר שדה כוח חזק מספיק כדי לגרום למים הנמצאים ביצור חי לרחף.

באמצעות המתקן החוקרים בתחילה גרמו לעכבר בן שבוע במשקל 10 גרם לרחף. העכבר נראה נסער ומבולבל וניסה להיתלות במשהו. "הוא בעט לכל עבר והתחיל להסתובב ומכיוון שלא היה חיכוך הוא יכול היה להסתובב מהר יותר ומהר יותר ואנו חושבים שזה גרם לו להיות עוד יותר מבולבל", אמר אחד החוקרים. בעקבות הניסיון עם העכבר הראשון, העכבר הבא לו גרמו המדענים לרחף קיבל סם הרגעה קל והפעם הוא היה נראה מרוצה מהריחוף.

מניסיונות שונים, בהם גרמו המדענים לעכברים לרחף, עולה כי העכברים, גם כשלא קיבלו תרופות הרגעה, הסתגלו במהירות לריחוף. לאחר שלוש או ארבע שעות הם התנהגו בצורה רגילה וחזרו לאכול ולשתות. לא נראה כי לשדה המגנטי החזק היה השפעה שלילית על העכברים בטווח הקצר וממחקרים קודמים עולה גם כי חולדות לא סבלו משינוי לרעה במצבם לאחר שנחשפו לשדות מגנטיים חזקים במשך 10 שבועות.

מחקר זה יוכל לעזור להתמודדות עם השפעותיה של חוסר כבידה על אסטרונאוטים."אנו מנסים לראות מהן ההשפעות הפיסיולוגיות של חשיפה ממושכת לתנאים של חוסר כבידה וכן באלו אמצעים ניתן להתמודד נגד השפעות אלה עבור אסטרונאוטים", אמר אחד החוקרים. "אם נוכל לתרום לעתיד חקר החלל זה יהיה מאוד מרגש", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully