וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "אירן קרובה לייצור פצצה גרעינית"

הנציג האמריקאי לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמר בכנס בווינה כי אירן אוגרת אורניום מועשר לייצור נשק אטומי. "זה עלול לגרום לאי יציבות באזור"

נציג ארצות הברית אמר היום (רביעי) כי אירן מתקרבת לייצור פצצות אטום על ידי אגירת אורניום מועשר. "יש לנו חששות רציניים שאירן מנסה במתכוון לשמור לעצמה את האפשרות של נשק גרעיני פתוחה", אמר הנציג האמריקאי גלין דייויס בכנס הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בווינה. הכנס בן השבוע צפוי לעסוק בהאשמות על פיהן אירן מנסה לפתח נשק גרעיני.

"אירן קרובה מאד או שכבר יש בידיה מספיק אורניום מועשר לייצר פצצה אחת. דבר זה מקרב את אירן ליכולת מסוכנת ושעלולה לגרום לאי יציבות באזור", אמר.

ביום שני אמר ראש סבא"א היוצא מוחמד אל ברדעי כי, "הסוכנות הגיעה למבוי סתום עם אירן בנוגע לתוכנית הגרעין שלה". "אירן לא השהתה את העשרת האורניום ואת הפרוייקטים הקשורים. על אירן מוטלת אחריות לענות על כל השאלות שמעלה הסוכנות כדי לבטל אפשרות כי תוכנית הגרעין שלה צבאית", הוסיף.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר קודם לכן כי לא ינהל לעולם משא ומתן על "זכויות הגרעין" של ארצו וכי אירן לא מתכוננת להפסיק את פעילות הגרעין שלה. "מנקודת המבט שלנו, נושא הגרעין שלנו סגור", אמר במסיבת עיתונאים. עם זאת, הוסיף הנשיא כי אירן תמשיך לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. עוד אמר אחמדינג'ד כי ארצו מוכנה להידיין עם מעצמות המערב לגבי פתירת האתגרים הגלובליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully