וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: 3 הורשעו במזימה לפוצץ מטוסים

פיצוץ המטוסים תוכנן להיעשות באמצעות פצצות שהורכבו מחומרי נפץ נוזליים. מפרטי החקירה עולה כי המזימה הייתה לפוצץ לפחות 7 מטוסים בו זמנית

שלושה אזרחים בריטים ממוצא מוסלמי הורשעו היום (שני) במזימה לפוצץ מטוסי נוסעים באמצעות פצצות, שהורכבו מחומרי נפץ נוזליים.

השלושה הם עבדולה אחמד עלי (28), טנביר חוסיין (28) ואסד סרוור (29). לפי פרטי החקירה, התוכנית הייתה לפוצץ לפחות 7 מטוסים בקו בין נמל התעופה היתרו -ארצות הברית והיתרו -קנדה בו זמנית. על כל אחד מהמטוסים היו אמורים להיות לפחות 200 אנשים. ביצוע התוכנית נקבע לאוגוסט 2006 והכוונה הייתה להחביא את חומרי הנפץ בבקבוקים של שתייה קלה.

לתוכנית לפוצץ את המטוסים, אשר נעצרה ימים ספורים לפני ביצועה עם מעצרם של המעורבים, היו השלכות גדולות על הסדרי הביטחון הנהוגים בשדות תעופה והיא הביאה להגבלות על כמות הנוזלים, שהורשו נוסעים לעלות למטוס.

"אם היו מצליחים במזימתם, אלפי אנשים היו נהרגים אולי יותר מכך במידה והמטוסים היו מתפוצצים מעל היבשה", אמר מקור במשטרת בריטניה. גורמים בארצות הברית, המעורבים בחקירה, אמרו כי מספר המתים היה יכול להיות גבוה כמו בפיגועי ה-11.9.2001 בניו יורק ובוושינגטון בהם נהרגו 3,000 איש.

ארבעה אנשים נוספים זוכו מהאשמה כי לקחו חלק במזימה זו. חבר המושבעים לא הגיע להחלטה לגבי מעורבותו של אדם שמיני, שנחשד שלקח בה חלק. גזר דין של השלושה יינתן במועד מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully