וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין תוקף: "הקפאת הבנייה - חולשה"

יו"ר הכנסת היה הנואם המרכזי בעצרת הממלכתית במלאת שמונים שנה לטבח ביהודי חברון בתרפ"ט. "לא נבטיח את קיומנו בארץ בהרכנת ראש ובחולשה"

יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, נאם היום (שני) בחברון והגיב על תוכניות הממשלה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, לאחר שיוקמו בהן אלפי דירות חדשות. "הארץ נקנית בזכות ולא בייבוש ובהקפאה", אמר ריבלין, שהיה הנואם המרכזי בעצרת הממלכתית במלאת שמונים שנה לטבח, שערכו הערבים ביהודי חברון בתרפ"ט. "לא נכה בה שורש בגזירה אחר גזירה, לא נוכל להמשיך להיאחז בה ברפיון ובמורך לב. לא נבטיח את קיומנו בבקשת מחילה על עצם קיומנו, בהרכנת ראש ובחולשה", אמר ריבלין.

ריבלין הוסיף, כי "מי שסבור שבחורבן חברון תקום ירושלים לא למד מאומה. מי שחושב כי בייבוש אריאל ומעלה אדומים נבנה את תל אביב ובנותיה, או שבאמת מאמין, שבגוויעת ההתיישבות בגב ההר נרוויח הכרה בזכותנו הטריטוריאלית- סופו למעוד, חלילה, במקום שמעדו אחרים". ריבלין אמר עוד, כי "מי שטועה לחשוב, שבאופן הזה נחלץ עצמנו משואה קרובה לבוא, אינו אלא שוגה בתקוות שווא". בסביבתו של ריבלין ציינו כי הוא משוכנע, שראש הממשלה עושה מאמץ ניכר לתמרן בין אמונתו ועקרונותיו לבין הלחץ האמריקני.

בטרם תכריז הממשלה על הקפאת הבנייה בשטחים, אישר היום שר הביטחון באופן רשמי בניית 455 יחידות דיור חדשות בגושי ההתנחלויות בגדה המערבית. בהר גילה, שבגוש עציון, אישר שר הביטחון בנייה של 149 יחידות חדשות. במודיעין עילית אושרו 84 יחידות דיור, באגן איילות, שבפסגת זאב, 76 יחידות דיור, בקידר (סמוך למעלה אדומים) – 25 יחידות דיור. במשכיות, שבבקעת הירדן אושרו 20 יחידות חדשות, במעלה אדומים 89 יחידות ובאלון שבות, שבגוש עציון, 12 יחידות.

"גם אם יש מחלוקת עם ארצות הברית, אני משוכנע שאפשר להתגבר עליה ולהניע בתנופה תהליך משמעותי, שיוביל לשתי מדינות לשני עמים" אמר ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully