וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאסלמת גם את מדעי הרוח

השלטונות בטהרן הורו לאוניברסיטאות במדינה לערוך רוויזיה בלימודי מדעי הרוח ולהתאימם לערכי המהפיכה האיסלמית. "המערב מתבסס על מטריאליזם"

בעקבות קביעתו של המנהיג הרוחני באירן עלי חמינאי, הורו אמש (ראשון) השלטונות בטהרן למחלקות למדעי הרוח באוניברסיטאות במדינה לשנות את תכנית הלימודים כך שתהייה יותר איסלמית. חמינאי קבע כי לימודים מערביים באוניברסיטאות עלולים לגרום לסטודנטים לפקפק בדתם.

"המכון ללימודי הרוח והתרבות קיבל הוראה ממועצת המהפכה לערוך רוויזיה בתכנית הלימודים במדעי הרוח", אמר ראש המכון, חמיד רזה אייטולהי. "בארצנו חלק גדול מתכנית הלימודים אינו עולה בקנה אחד עם תרבותינו האירנית-איסלמית", הוסיף.

חמינאי ביקר את לימודי מדעי הרוח בפגישה עם אקדמאים בשבהוע שעבר ואמר כי "מרבית לימודי מדעי הרוח המערביים מתבססים על פילוסופים מטריאליסטים שרואים בבני אדם מין של חיות", אמר חמינאי. "אם אנחנו מעבירים זאת לצעירים שלנו אנחנו מעבירים להם ספקות וחוסר אמונה באיסלם. יצויין כי האוניברסיטאות באירן מהוות מעוז לערכים ליברלים ודמוקרטים עוד מתקופת המהפכה האיסלמית ב-1979. גם בתקופתו של הנשיא הנוכחי מחמוד אחמדינג'ד אירעו היתקלויות בין השלטון לסטודנטים. האוניברסיטאות היוו גם באת הבסיס למחאות שהתפשטו באירן בעקבות הבחירות שנערכו הקיץ במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully