וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס ואחמדינג'ד: נאבק באימפריאליזם

יומיים לאחר שקרא לישראל "מדינה רצחנית", נפגש נשיא ונצואלה עם עמיתו האירני. בקראקס הפגינו אלפים נגד צ'אווס וקראו להתפטרותו. "אנו חייבים להיפטר מהקומוניסט הזה"

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס ונשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמרו אמש (שבת) בתום פגישתם בטהרן כי הם מחויבים להתאחד נגד האימפריאליזם ועל כוונתם להדק את הקשרים בין שתי המדינות. אחמדינג'ד ערך לצ'אווס קבלת פנים מפוארת בארמון הנשיאות שבמהלכה התחבקו השניים ארוכות ולאחר מכן קיימו השניים פגישה בארבע עיניים.

בתוך כך, עשרות אלפי תושבי ונצואלה השתתפו הלילה בהפגנת ענק נגד הנשיא הוגו צ'אווס ושלטון היחיד שהנהיג לטענתם במדינה. הנשיא השנוי במחלוקת נותר פופולארי בקרב העניים, לאחר שהצליח להביא לעלייה ברמת החיים במדינה, אולם רבים בוונצואלה מביעים תרעומת על הלאמת הכלכלה, מעצרים של פוליטיקאים מהאופוזיציה, האבטלה הגואה, הפשע המשתולל ברחובות והידוק הפיקוח על התקשורת.

רבים נוספים בוונצואלה כועסים על חוק חינוך חדש שמגדיל את השליטה הממשלתית על בתי הספר והאוניברסיטאות במדינה. אליאן, סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי עובדת ממשל שסירבה לציין את שם משפחתה ואשר השתתפה בצעדת המחאה בעיר הבירה קראקס, אמרה כי "אני נאבקת בשביל הבת שלי ובעבור כל הילדים של ונצואלה, מפני שאין להם שום עתיד עם האיש הזה צ'אווס".

מפגינה נוספת נגד צ'אווס, צעקה בצעדת המחאה: "אנו חייבים להיפטר מהקומוניסט הזה, גם אם זה בדרך רעה". בתוך כך השתתפו אלפי בני אדם בעצרת תמיכה בצ'אווס ובדרכו. התומכים לבשו אדום כהזדהות עם מפלגתו של הנשיא והביעו דאגה מהכוונה של קולומביה לאפשר גישה לכניסה של חיילי צבא ארצות הברית. אחד התומכים אמר: "אנחנו כאן כדי לתמוך בנשיא שלנו וכדי לדחות את צעדת המתנגדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully