וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ידון עם מובארק על הרחבת ההתנחלויות

הרשות הפלסטינית שבה ודורשת מישראל להקפיא את הבניה בהתנחלויות. דוברו של יו"ר הרשות, אבו מאזן אמר כי פגישתו של היו"ר עם הנשיא מובארק תעסוק בגיבוש עמדה משותפת בנושא

בכירים ברשות הפלסטינית ממשיכים לתקוף הבוקר (שבת) את תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר בנייה של מאות יחידות דיור בשטחי ההתנחלויות. בגלי צה"ל דווח כי דוברו של אבו מאזן נביל אבו-רודיינה אמר כי "על ישראל למלא אחר התחייבויותיה". לדבריו פגישתו של אבו מאזן עם נשיא מצריים חוסני מובארק בקהיר נועדה לגבש עמדה מאוחדת בנושא.

אמש ביקר האיחוד האירופי את תוכנית נתניהו, ודרש הפסקה מיידית של הבנייה בהתנחלויות. "עמדתנו ידועה היטב, כל פעולות ההתנחלות צריכות להיפסק", אמר והאחראי על מדיניות החוץ באיחוד האירופי חוויאר סולאנה בפגישת שרי החוץ של האיחוד בשבדיה.

מוקדם יותר הגיב גם הבית הלבן לתוכניתו של נתניהו. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר כי "תוכנית נתניהו מחבלת בנסיונות להתחיל במשא ומתן בית ישראל לפלסטינים". לדבריו, "כפי שאמר הנשיא ברק אובמה, ארצות הברית אינה רואה בהרחבת ההתנחלויות פעולה לגיטימית, ואני קוראים לישראל להפסיקה באופן מיידי". הוא הוסיף כי, "המשך הבנייה בגדה המערבית מקשה על יצירת התנאים למשא ומתן לשלום עם הפלסטינים".

נתניהו צפוי לאשר בניית מאות דירות בגדה המערבית, זאת בנוסף ל-2,500 דירות שכבר נמצאות בבנייה. לדברי גורם בלשכתו, לאחר מכן יסכים נתניהו להשעיה זמנית בבנייה בגדה, בתמורה לצעדי נורמליזציה מצד מדינות ערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully