וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי לאירן: "שיחות או עימות"

בפתיחת כינוס שרי החוץ של האיחוד האירופי, אמר שר החוץ השבדי כי האיחוד "מוכן להתעמת עם אירן אם תרצה". אתמול אמר אחמדינג'ד כי יקדם בברכה סנקציות

שר החוץ של שבדיה, קארל בילדט, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, אמר אחר הצהרים (שישי) כי "האיחוד מוכן לחדש את שיחות הגרעין עם אירן או להתעמת עמה אם תבחר בעימות". את הדברים אמר בילדט בפתח כינוס שרי החוץ של האיחוד האירופי בשטוקהולם. הממונה על קשרי החוץ באיחוד האירופי הבהיר שעד כה לא התקבלו הצעות חדשות מאירן בנושא תוכנית הגרעין שלה. לדבריו, הוא מקווה לשוחח עם נציגי טהרן בשעות הקרובות.

אתמול אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי ארצו מוכנה שיטילו עליה סנקציות נוספות ואינה מוכנה להשתחוות בפני לחצי המערב. "איש לא יכול לכפות עלינו סנקציות. אנחנו מקבלים את הסנקציות בברכה. כבר הצענו את ההצעה שלנו בנושא סוגיית הגרעין", אמר אחמדינג'ד במהלך מסיבת עיתונאים. ראש הלשכה של הנשיא אמר כי אחדמינג'ד מתכוון להגיע מאוחר יותר החודש לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כדי "לקדם את עמדת אירן בנושאי חוץ".

בכיר בממשלת אירן אמר מוקדם יותר כי כל שיחות עם מעצמות המערב לא יכללו דיון בתוכנית הגרעין האירנית. דבריו של עלי אסגהר סולטנייה, שליח אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), פורסמו לאחר שהמערב קרא לאירן להיפגש ולדון בתוכנית הגרעין לפני העצרת הכללית של האו"ם בשלהי ספטמבר.

ביום שלישי, אמר סעיד ג'לילי, האחראי על המשא ומתן בענייני הגרעין, כי אירן מוכנה לחדש את השיחות לגבי תוכנית הגרעין שלה. בנוסף דווח שאירן הכינה הצעה משופרת בנושא הגרעין, אותה היא רוצה להגיש לשש המעצמות ארה"ב, סין, צרפת, בריטניה, רוסיה וגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully