וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו תקף באפגניסטן, עשרות אזרחים נהרגו

לפחות 90 בני אדם, בהם אזרחים רבים, נהרגו בפיצוץ שתי מכליות דלק בצפון המדינה. כוחות נאט"ו פתחו בירי לעבר המכליות לאחר שקיבלו דיווח כי נחטפו בידי הטליבן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

לפחות 90 בני אדם, בהם עשרות אזרחים, נהרגו הבוקר (שישי) בפיצוץ שתי מכליות דלק בצפון אפגניסטן. כוחות הברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) פתחו בירי לעבר שתי מכליות, במחוז קונדוז בצפון המדינה, ופוצצו אותן. בעקבות ההרג ההמוני, פתחו בנאט"ו בחקירת האירוע.

דוברת הכוח המשולב של ארצות הברית ונאט"ו מסרה כי הרשויות באפגניסטן דיווחו על שתי מכליות דלק שנחטפו, ונאט"ו איתר את המכליות בצד נהר. "לאחר שראינו שרק מסתננים של הטליבן נמצאים באזור, מפקד הכוח הורה על תקיפות מהאוויר, אשר הרסו את מכליות הנפט והרגו מספר רב של מסתננים", אמרה הדוברת. לדבריה, "מסתנני הטליבן היו מטרת התקיפה ואלה מי שאנו מאמינים שנהרגו, אך אנו בודקים את הדיווחים על אזרחים שנהרגו".

מושל מחוז קונדוז, מוחמד עומאר, אמר כי כ-90 אנשים נהרגו בפיצוץ העז. מוחמד סארוואר, אחד מזקני הכפר בו תקפו כוחות נאט"ו את מכליות הדלק העיד כי לוחמי הטליבן חטפו את מכליות הדלק והציעו אותו לקהל של אנשי הכפר לפני שהמכליות הופצצו.

לפי הפקודות החדשות לפתיחה בירי, אשר יצאו ביולי, אסור לכלי טיס לפתוח בירי אלא אם הם יכולים לאשר כי אין סיכוי שאזרחים יפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully