וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי לאו"ם: "למחוק את שוויץ מהמפה"

שליט לוב יבקש מהאו"ם לבטל את המדינה שוויץ ולחלק את שטחה בין צרפת, איטליה וגרמניה. הסיבה: "זו מאפיה עולמית ולא מדינה"

שליט לוב מועמר קדאפי אינו מפסיק להפתיע ולעורר פרובוקציות חדשות: אחרי שהאשים את ישראל בכל הצרות של יבשת אפריקה, כעת הוא דורש מהאו"ם לבטל את מדינת שוויץ. לפי דיווח בעיתון הבריטי, ה"דיילי מייל" הגיש קדאפי בקשה לאו"ם בה כתב כי יש לחלק את שטחה של שוויץ בין המדינות צרפת, איטליה וגרמניה.

שליט לוב יציג את תוכניתו כאשר מדינתו תתמנה לנשיאת האסיפה הכללית של האו"ם ב-15 לספטמבר. הוא העלה רעיון זה לראשונה בועידת ה- G8 באיטליה. "שוויץ היא מאפיה עולמית ולא מדינה" אמר בוועידה. "המדינה מורכבת מקהילה איטלקית שעליה לחזור לאיטליה, קהילה גרמנית שעליה לחזור לגרמניה ומקהילה צרפתית שצריכה לחזור לצרפת", אמר.

חברה בממשלת שוויץ, כריסטה מרקוולדר, אמרה לטלוויזיה השוויצרית בתגובה כי: "אנו מודאגים שלוב תנסה להשתמש בשנה בה תכהן כנשיאת האסיפה הכללית של האו"ם על מנת להזיק למוניטין של שוויץ".

היחסים בין שוויץ ללוב הידרדו לאחר שבנו של קדאפי, חניבעל ואשתו ההרה, נעצרו בג'נבה לפני שנה והואשמו בתקיפת חדרנית במלון. יומיים לאחר המעצר, הזוג שוחרר בערבות, לאחר שהתלונה נגדם בוטלה, אך קדאפי הגיב למעצרם של הזוג בכך שמשך חמישה מיליארד דולר מבנקים בשוויץ והורה לעצור אזרחים שוויצרים בלוב.

שגרירת ארצות הברית לאו"ם, סוזאן רייס, קראה לקדאפי להתנהג באופן נאות במהלך ביקורו הקרוב לאו"ם, אשר יהיה ביקורו הראשון. קדאפי הוא אחד מ-192 מנהיגי העולם, שצפויים להשתתף בוועידה של האסיפה הכללית של האו"ם, שתיערך בסוף ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully