וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ההקפאה - מאות דירות ייבנו בגדה

לדברי גורמים בלשכת רה"מ נתניהו, הוא צפוי לאשר בנייה של מאות דירות חדשות בשטחי הגדה בטרם תוכרז הקפאת הבנייה. חברי הליכוד עדיין ספקנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לאשר בניית מאות דירות בגדה המערבית, זאת בנוסף ל-2,500 דירות שכבר נמצאות בבנייה, כך אמר הבוקר גורם בלשכתו. לדבריו, לאחר מכן יסכים נתניהו להשעיה זמנית בבנייה בגדה, בתמורה לצעדי נורמליזציה מצד מדינות ערב.

הדיווח מגיע על רקע התגברות הקולות בליכוד המתנגדים להקפאת הבנייה. ח"כ דני דנון אמר אמש כי "לתת גיבוי עיוור לראש הממשלה מבלי לדעת את כוונותיו הוא צעד מסוכן שבעבר ראינו לאן הוא הוביל. ניתן גיבוי לדברים שנדע שהם טובים". בשבוע שעבר, כינסה ח"כ ציפי חוטובלי את ראשי ההתנחלויות בגדה המערבית בכדי לדון בהתנגדות למהלכיו העתידיים של נתניהו בכל הקשור להקפאת הבנייה בהתנחלויות. במה שכינו אנשי חוטובלי "פורום ראשוני", השתתפו כ-20 נציגים ממנהיגי המתנחלים בכל קצות הקשת הפוליטית. מטרת המפגש, טענו, הייתה למצוא "מכנה משותף ולמצוא דרכים למניעת הקפאת הבנייה בהתנחלויות".

הקפאת ההתנחלויות היא הסוגייה העיקרית במגעים בין ישראל לארה"ב בנושא בשבועות האחרונים. אמש אמר השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון הסנאטור לשעבר ג'ורג' מיטשל, אבתום פגישתו עם עוזרי ראש הממשלה, מייק הרצוג ויצחק מולכו, כי הייתה "פגישה טובה" ושהדיונים בין הצדדים יימשכו בשבוע הבא."הסנאטור מיטשל והנציגים הישראלים אישרו מחדש את מחויבותם להסדר שלום כולל, והסכימו על נקיטת צעדים קונקרטיים על ידי הצדדים המעורבים, בדרך להגשמת מטרה זו. אנו מצפים להמשך השיחות בנושא עם חזרתו של מיטשל לאזור בשבוע הבא", אמר דובר מחלקת המדינה, אייאן קלי לאחר הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully