וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "נקבל בברכה סנקציות חדשות"

לדברי נשיא אירן, מדינתו לא תיכנע ללחצי המערב ואינה חוששת מעיצומים נוספים. קודם לכן, רמז שליח אירן לסבא"א כי המו"מ עם המעצמות לא יכלול דיון על הגרעין

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום (חמישי ) כי ארצו מוכנה שיטילו עליה סנקציות נוספות ואינה מוכנה להשתחוות בפני לחצי המערב. "איש לא יכול לכפות עלינו סנקציות. אנחנו מקבלים את הסנקציות בברכה. כבר הצענו את ההצעה שלנו בנושא סוגיית הגרעין", אמר אחמדינג'ד במהלך מסיבת עיתונאים. ראש הלשכה של הנשיא אמר כי אחדמינג'ד מתכוון להגיע מאוחר יותר החודש לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כדי "לקדם את עמדת אירן בנושאי חוץ".

בכיר בממשלת אירן אמר מוקדם יותר כי כל שיחות עם מעצמות המערב לא יכללו דיון בתוכנית הגרעין האירנית. דבריו של עלי אסגהר סולטנייה, שליח אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), פורסמו יממה לאחר שהמערב קרא לאירן להיפגש ולדון בתוכנית הגרעין לפני העצרת הכללית של האו"ם בשלהי ספטמבר.

"הן יטעו אם יחשבו שהשיחות יסובו סביב תוכנית הגרעין", צוטט סולטנייה באתר תחנת הטלוויזיה הממלכתית "אל עלאם". "סוגיית הגרעין האירני תיבחן רק בכנס סבא"א", הוסיף. לדברי סולטנייה, "אירן תמיד מוכנה לשיתוף פעולה" עם סוכנות האו"ם על מנת להסיר ספקות לגבי תוכנית הגרעין שלה, שלטענת אירן מטרתה אזרחית לבד.

אתמול, אירחה גרמניה מפגש בנושא תוכנית הגרעין האירנית בנוכחות בכירים מרוסיה, סין, ארה"ב, צרפת ובריטניה. "אני מצפה מאירן להגיב להצעת המו"מ שהוגשה עוד באפריל", אמר ולקר סטנזל, בכיר במשרד החוץ הגרמני.

ביום שלישי, אמר סעיד ג'לילי, האחראי על המשא ומתן בענייני הגרעין, כי אירן מוכנה לחדש את השיחות לגבי תוכנית הגרעין שלה. בנוסף דווח שאירן הכינה הצעה משופרת בנושא הגרעין, אותה היא רוצה להגיש לשש המעצמות ארה"ב, סין, צרפת, בריטניה, רוסיה וגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully