וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגישה עם הישראלים הייתה טובה"

השליח האמריקאי למזרח התיכון נפגש הלילה עם נציגי רה"מ ואמר כי הם אישרו מחויבותם לתהליך השלום. ממשל אובמה מקווה להכריז על חידוש המו"מ עד סוף החודש

השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון אופטימי. הסנאטור לשעבר ג'ורג' מיטשל, אמר הלילה (חמישי) בתום פגישתו עם עוזרי ראש הממשלה, מייק הרצוג ויצחק מולכו, כי הייתה "פגישה טובה" ושהדיונים בין הצדדים יימשכו בשבוע הבא.

מיטשל נועד הלילה עם מולכו והרצוג, בהמשך לפגישתו בשבוע שעבר עם נתניהו בלונדון, אז דרש מנתניהו את הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

"הסנאטור מיטשל והנציגים הישראלים אישרו מחדש את מחויבותם להסדר שלום כולל, והסכימו על נקיטת צעדים קונקרטיים על ידי הצדדים המעורבים, בדרך להגשמת מטרה זו. אנו מצפים להמשך השיחות בנושא עם חזרתו של מיטשל לאזור בשבוע הבא", אמר דובר מחלקת המדינה, אייאן קלי.

ממשל אובמה מקווה להכריז על חידוש המו"מ המדיני בין ישראל לפלסטינים עוד החודש, בכינוס הכללי של עצרת האו"ם. אולם, עדיין קיימים פערים בין הצדדים בעיקר בסוגיית הבנייה בהתנחלויות. גורמים פלסטיניים רשמיים אמרו כי התנאי לחידוש השיחות הוא הפסקה מוחלטת של הבנייה הישראלית בגושי ההתנחלויות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתנגד להקפאה מוחלטת של הבנייה, בטענה כי יש להתחשב ב"ריבוי הטבעי".

ארה"ב מנסה לגשר על הפערים בין עמדות הצדדים, תוך שהיא מנסה לשכנע את מדינות ערב לנקוט בצעדי נורמליזציה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully